Ford Ka+ Active komt niet naar Nederland
Ford heeft Ka+ lichtjes opgefrist, debuteert op Autosalon van Genève
Ford heeft de vernieuwde Ka+ voorgesteld en tovert direct een meer avontuurlijk vormgegeven Ka+ Active uit de hoge hoed. Die laatste komt echter niet naar Nederland. Wij moeten het doen met de ‘normale’ Ford Ka+. Daarover is ook veel nieuws te melden. Bijvoorbeeld dat het motorengamma compleet is herzien.
Dieselen mogelijk
Voor het eerst levert Ford benzine- en dieselmotoren in de Ka+. Er is keuze uit een nieuwe 1,2-liter driecilinder Ti-VCT-benzinemotor (Twin independent Variable Camshaft Timing) met een vermogen van 51 of 62 kW (70 of 85 pk). Dieselen kan met een 1.5 TDCi-dieselmotor met 70 kW (95 pk) met 215 Nm trekkracht. Ford koppelt alle motoren aan een handgeschakelde vijfbak.
SYNC 3
Wat is er nog meer nieuw? Denk aan een SYNC 3 infotainmentsysteem met 6,5-inchscherm (compatible met Apple CarPlay en Android Auto), een verwarmbare voorruit en ruitenwissers met regensensor. Er is keuze uit twee uitvoeringen: Essential en Ultimate. De kenmerken van de vernieuwde Ka+ zijn de hoger geplaatste grille (met verchroomde omlijsting), koplampen die om de hoeken van de carrosserie doorlopen en andere bumpers. Mistlampen zijn standaard.
61.000 stuks
Ford heeft sinds de introductie van de Ka+ eind 2016 inmiddels meer dan 61.000 exemplaren van de auto verkocht. Ford noemt de Ka+ zelf een B-segment model, maar op papier strijdt het model gewoon met auto’s in het A-segment, zoals de Volkswagen Up, Kia Picanto en Toyota Aygo. Van de Fiesta verschijnt ook een Active-versie. Die komt wél naar Nederland.
Niet naar Nederland: Ford Ka+ Active