
Update voor Ford Fiesta, nu ook als mild-hybride
Per direct te bestellen

Ook de Ford Fiesta is voortaan te bestellen met een mild-hybride aandrijflijn. Het gaat om de 1.0 EcoBoost Hybrid. Deze 48-volt mild hybride aandrijflijn wordt aangeboden met 125 pk. Bestellen kan per direct.
Mild-hybride technologie
Ford smeert mild-hybride technologie beetje bij beetje uit over alle modellen. Het merk begon met de Kuga en Puma en past de technologie nu ook toe in de Fiesta in de vorm van de 1.0 EcoBoost Hybrid-motor met 125 pk.
Belt Intergrated Starter Generator
Deze krachtbron is uitgerust met een geïntegreerde starter/generator (Belt Intergrated Starter Generator, BISG) die door de multiriem wordt aangedreven. Die vervangt de standaard startmotor en dynamo. De BISG regelt de terugwinning van de energie die normaliter verloren gaat bij remmen en vertragen en slaat die energie op in een luchtgekoelde 48-volt lithium-ion batterij. De BISG fungeert ook als elektromotor om de benzinemotor extra te ondersteunen met 24 Nm aan koppel. Het systeemkoppel van de aandrijflijn komt uit op 210 Nm.













Zeventraps automaat
Verder is de 125 pk sterke 1.0 EcoBoost benzinemotor nu te combineren met een nieuwe zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Deze transmissie vervangt de zestrapsautomaat.
FordPass Connect
Verder is de Ford Fiesta nu leverbaar met Adaptive Cruise Control (ACC) met Stop & Go en Speed Sign Recognition. Met het standaard aanwezige FordPass Connect-modem kunnen Fiesta-rijders vanaf iedere gewenste locatie op afstand diverse voertuigfuncties bedienen via de FordPass smartphone-app.
Live Traffic-updates
FordPass Connect haalt Live Traffic-updates voor het beschikbare navigatiesysteem binnen, maar kan ook worden gebruikt voor de functies Door Lock Unlock, Remote Start voor de modellen met automatische transmissie, Vehicle Locator en Vehicle Status voor het controleren van het brandstofniveau, alarmstatus, bandenspanning, levensduur van de motorolie en andere zaken.
SYNC 3 multimediasysteem
Het SYNC 3 multimediasysteem ondergaat een update en moet nu eenvoudiger te bedienen zijn. Het systeem biedt een nieuwe gebruikersinterface met grotere knoppen die worden weergegeven op het 8-inch touchscreen. Smartphone-connectie via Apple CarPlay of Android Auto is altijd aanwezig. Tevens is er nu een draadloze inductielader voor smartphones beschikbaar.
Nog meer updates:
- Parkeerhulpfunctie toegevoegd aan de Active Park Assist voor de Fiesta Active en ST-Line, waarmee de auto automatisch en hands-free ook in en uit een haaks op de rijrichting gesitueerd parkeervak kan worden gereden.
- Cross Traffic Alert verbeterd met Active Braking die, indien de bestuurder niet reageert op waarschuwingen, een remingreep uitvoert bij een dreigende botsing met kruisend verkeer tijdens het achteruit rijden.
- Nieuwe rijmodi Sport en Trail ter aanvulling op de bestaande modi Normal, Eco en Slippery voor de Fiesta Active om meer tractie te bieden op losse ondergrond en het potentieel van het avontuurlijke model volledig te benutten.
- De subwoofer van het premium B&O audiosysteem is verplaatst naar de wielkast om de bagageruimte te maximaliseren en een reservewiel te kunnen aanbieden als dit audiosysteem aanwezig is.
Vanafprijs
De Fiesta is het bestverkochte Ford-model in Europa, met 227.100 verkochte exemplaren in 2019. De Fiesta is leverbaar vanaf 16.950 euro (Trend). De nieuwe EcoBoost Hybrid is er vanaf 21.865 euro (Titanium). De automaat is er vanaf 22.095 euro (Connected).