Bijna klaar: BMW M8 Coupé
BMW M8 Cabrio en BMW M8 Gran Coupé volgen later
BMW heeft in totaal drie carrosserievarianten van de M8 in petto. Op de planning staan een BMW M8 Cabrio, BMW M8 Gran Coupé en BMW M8 Coupé. De Duitsers trappen het M8-offensief af met de M8 Coupé.
Luchtinlaten
Grote, functionele luchtinlaten aan de voorzijde, M specifieke aanpassingen voor geoptimaliseerde aerodynamica en vier uitlaatpijpen aan de achterzijde worden kenmerken van de BMW M8. Maar het absolute pronkstuk wordt natuurlijk de krachtbron.
Krachtbron van de BMW M5
Welke motor BMW kiest is niet echt een verrassing. De M8 Coupé krijgt dezelfde krachtbron als de BMW M5. Dat betekent dat er voorin een V8 met M TwinPower Turbo techniek en meer dan 600 pk (440 kW) in het vooronder schuilt. “Het uitlaatsysteem met ingebouwd klepmechanisme staat garant voor een extra krachtig V8-geluid en wordt voor specifieke markten voorzien van een benzinepartikelfilter”, aldus BMW.
Accent op achterwielen
De achtpitter is gekoppeld aan een 8-traps M Steptronic automaat en een M xDrive systeem waarbij de nadruk op de achterwielen ligt. Dit systeem, dat debuteerde in de BMW M5, drijft alleen de voorwielen aan als de achterwielen niet de gewenste hoeveelheid tractie kunnen bieden. Met ingeschakelde M Dynamic-modus laat M xDrive enige mate van drift toe, die eenvoudig onder controle te houden is. Ook is het mogelijk om de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) uit te schakelen en de 2WD-modus te activeren. Het Active M Differential in de achteras heeft een 0 tot 100 procent sperfunctie.
Carbon-keramische remmen
Andere kenmerken van de nieuwe BMW M8? Denk aan elektromechanische M Servotronic besturing voor extra scherpte bij het insturen van een bocht, M compound-remmen en lichtmetalen 19-inch M wielen. Optioneel levert BMW lichtgewicht M carbon-keramische remmen en 20-inch M-wielen.