De eerste generatie V70 kwam in 1996 op de markt. In feite was het een grondig gefacelifte versie van de Volvo 850. De V in de typenaam stond voor ‘versatility’, oftewel veelzijdigheid. De sedanversie van de auto ging als S70 door het leven. Latere generaties van de sedanversie gingen als S60 en S80 als afzonderlijke modellen door het leven. De V70 wist al snel naam te maken als zeer praktische stationwagen en werd dan ook erg populair. Lees verder
De eerste generatie V70 kwam in 1996 op de markt. In feite was het een grondig gefacelifte versie van de Volvo 850. De V in de typenaam stond voor ‘versatility’, oftewel veelzijdigheid. De sedanversie van de auto ging als S70 door het leven. Latere generaties van de sedanversie gingen als S60 en S80 als afzonderlijke modellen door het leven. De V70 wist al snel naam te maken als zeer praktische stationwagen en werd dan ook erg populair.
Evolutie
De V70 evolueerde over drie generaties, geïntroduceerd in 2000 en 2007. De auto groeide, zowel in afmetingen als luxe. Volvo heeft veiligheid hoog in het vaandel staan en ook dat aspect verbeterde steeds verder bij de V70. De V70 is altijd een van de veiligste stationcars op de markt geweest. In 2016 kwam een eind aan een tijdperk: de V70 werd afgelost door de iets hoger gepositioneerde 90-serie.
XC70
In 1998 introduceerde Volvo de V70 XC. Die letters staan voor Cross Country en het model was dan ook een vierwielaangedreven offroadversie van de V70. Toen in 2003 ook een dergelijke versie verscheen van de tweede generatie V70 werd het model omgedoopt tot XC70. De offroadversie werd ook min of meer als model op zich in de markt gezet.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.969 cm³ |
Max. vermogen | 180 kW (245 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 350 Nm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,5 m |
Vermogensrange | 120 tot 224 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 5-drs. stationwagen |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | september 2007 |
Laatste facelift | mei 2013 |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De T5 is er alleen met voorwielaandrijving en automaat.. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/50 R18 |
L x B x H | 4.838 x 2.119 x 1.604 mm |
Wielbasis | 2.815 mm |
Massa leeg | 1.621 kg |
Max. aanh. gew. | 1.800 kg |
Inh. bag. ruimte. | 575 l |
Tankinhoud | 70 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,7 l/100km |
CO₂-emissie | 157 g/km |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,8 s |
Topsnelheid | 210 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng