De geschiedenis van de Volkswagen Arteon begint in 2008. De eerste Mercedes-Benz CLS uit 2004 veroorzaakte een nieuwe trend: de coupéachtige sedan. Volkswagen haakte hier in 2008 een niveau lager op in met de introductie van de Passat CC. Inderdaad: een sedan met vloeiende, coupéachtige lijnen op de technische basis van de populaire Passat. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De geschiedenis van de Volkswagen Arteon begint in 2008. De eerste Mercedes-Benz CLS uit 2004 veroorzaakte een nieuwe trend: de coupéachtige sedan. Volkswagen haakte hier in 2008 een niveau lager op in met de introductie van de Passat CC. Inderdaad: een sedan met vloeiende, coupéachtige lijnen op de technische basis van de populaire Passat.
Facelift
Nadat de Passat in 2010 grondig werd gemoderniseerd, was het in 2012 ook tijd voor een facelift voor de CC. De auto kreeg een nieuwe voor- en achterkant om weer bij de rest van het Volkswagen-gamma te passen. Daarnaast werd de typenaam ingekort tot alleen ‘CC’, om zo meer afstand tot de Passat te creëren. De CC heeft echter nooit de verwachte verkoopaantallen weten te behalen. Toen de verkopen nog verder waren ingezakt was het tijd om het iets anders aan te pakken, met een nieuw model: de Arteon.
Opwaarts
Die Arteon kwam in 2017 op de markt. De auto had nog steeds een vergelijkbare carrosserievorm, maar werd nu hoger in de markt gepositioneerd, nadrukkelijk als model boven de Passat. In het Europese modellenaanbod is de Arteon daarmee het nieuwe vlaggenschip voor het merk. Volkswagen lijkt met de Arteon op de goede weg: de auto verkoopt duidelijk beter dan de CC. In 2020 onderging de Arteon een facelift en verscheen ook een nieuwe carrosserievariant: de Shooting Brake.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.984 cm³ |
Max. vermogen | 140 kW (190 pk) |
Bij | 5.100 tpm |
Max. koppel | 320 Nm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,9 m |
Vermogensrange | 140 tot 160 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 5-drs. stationwagen |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | september 2020 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 51.690 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/45 R18 |
L x B x H | 4.866 x 1.871 x 1.462 mm |
Wielbasis | 2.837 mm |
Massa leeg | 1.625 kg |
Max. aanh. gew. | 1.800 kg |
Inh. bag. ruimte. | 565 l |
Tankinhoud | 66 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 7,0 l/100km |
CO₂-emissie | 160 g/km |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 7,9 s |
Topsnelheid | 233 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng