De eerste Renault Mégane werd geïntroduceerd in 1995, als opvolger van de 19. De auto heeft verschillende carrosserievormen gekend, maar omdat Renault zich met de auto nadrukkelijker richt op gezinnen is de auto er nu alleen nog als vijfdeurs hatchback en stationwagen. De sedanversie wordt niet in Nederland geleverd. In 2021 verdween ook de hatchback uit de Nederlandse prijslijsten. Enerzijds opmerkelijk, anderzijds te verklaren gezien het feit dat de Estate veel populairder is en de volledig nieuwe Mégane E-Tech Electric dat jaar op de markt kwam. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste Renault Mégane werd geïntroduceerd in 1995, als opvolger van de 19. De auto heeft verschillende carrosserievormen gekend, maar omdat Renault zich met de auto nadrukkelijker richt op gezinnen is de auto er nu alleen nog als vijfdeurs hatchback en stationwagen. De sedanversie wordt niet in Nederland geleverd. In 2021 verdween ook de hatchback uit de Nederlandse prijslijsten. Enerzijds opmerkelijk, anderzijds te verklaren gezien het feit dat de Estate veel populairder is en de volledig nieuwe Mégane E-Tech Electric dat jaar op de markt kwam.
Bijtelling
Niet alleen gezinnen, maar ook de zakelijke rijder weet de Mégane te vinden. Dankzij bijtellingsvoordeel waren sommige uitvoeringen erg populair, maar nu die voordelen zo goed als voorbij zijn weet de auto ook van zichzelf genoeg kopers aan te trekken voor een plaats in de verkoop-top-10 van Nederland.
Sportief
Hoewel gezinnen en zakelijke rijders de belangrijkste doelgroepen zijn voor de huidige Mégane, komt de sportieve rijder ook weer aan zijn trekken. Zo is de auto leverbaar als semi-sportieve GT en als ‘volbloed’ R.S.. Alleen het sportieve uiterlijk? Dat kan met de GT-Line.
Renault Mégane E-Tech Electric
De Renault Mégane E-Tech Electric is de indirecte opvolger van de Mégane hatchback. Indirect, omdat beide modellen (buiten Nederland) vooralsnog naast elkaar worden geleverd. Verder is de Mégane E-Tech Electric een wat hoger model en volledig elektrisch aangedreven. De Mégane E-Tech Electric deelt zijn technische basis met de Nissan Ariya, maar is in vergelijking daarmee wel veel minder SUV-achtig.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 40 kWh |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 10,4 m |
Actieradius | 300 km |
Laadtijd bij 220V | 2:10 uur |
Vermogensrange | 96 tot 160 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 96 kW (130 pk) |
Systeemkoppel | 250 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 10,0 s |
Topsnelheid | 150 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | februari 2022 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 35.390 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 195/60 R18 |
L x B x H | 4.200 x 1.768 x 1.505 mm |
Wielbasis | 2.685 mm |
Massa leeg | 1.475 kg |
Max. aanh. gew. | 500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 440 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng