De Porsche 911 werd in 1963 geïntroduceerd als opvolger van de Porsche 356 en groeide uit tot een van de bekendste sportwagens ter wereld. Al vanaf de eerste generatie combineerde de Porsche 911 een tijdloos coupéprofiel met een motor achterin, een lay-out die tot op de dag van vandaag behouden is gebleven. In de loop der jaren evolueerde het model technisch ingrijpend, maar bleef het herkenbare silhouet overeind. Toch oogt iedere modelgeneratie ook eigentijds voor zijn periode, knap gedaan van de Porsche-designers. Elke generatie voegde nieuwe technologie toe, zoals brandstofinjectie, waterkoeling, turbomotoren en geavanceerde veiligheidssystemen, maar zonder de kern van het 911-DNA te verliezen. Lees verder
























De Porsche 911 werd in 1963 geïntroduceerd als opvolger van de Porsche 356 en groeide uit tot een van de bekendste sportwagens ter wereld. Al vanaf de eerste generatie combineerde de Porsche 911 een tijdloos coupéprofiel met een motor achterin, een lay-out die tot op de dag van vandaag behouden is gebleven. In de loop der jaren evolueerde het model technisch ingrijpend, maar bleef het herkenbare silhouet overeind. Toch oogt iedere modelgeneratie ook eigentijds voor zijn periode, knap gedaan van de Porsche-designers. Elke generatie voegde nieuwe technologie toe, zoals brandstofinjectie, waterkoeling, turbomotoren en geavanceerde veiligheidssystemen, maar zonder de kern van het 911-DNA te verliezen.
Een Porsche 911 voor iedereen
In de loop der decennia verschenen talloze varianten van de Porsche 911, elk met een eigen karakter. Denk aan de sportieve Porsche 911 Carrera, de krachtigere Porsche 911 Turbo, de circuitgerichte Porsche 911 GT3. Veel van deze modellen kan je nog weer onderverdelen in de Porsche 911 Coupé, Porsche 911 Targa en de open Porsche 911 Cabriolet. Of je de Porsche 911 het liefst koopt om lekker te toeren of voor zo snel mogelijke rondetijden op het circuit, er is een model dat bij je past. De laatste generaties zijn er zelfs uitvoeringen met vierwielaandrijving. Over speciale edities in beperkte oplage hebben we het dan nog niet eens gehad. Kortom, de Porsche 911 is niet alleen een auto voor liefhebbers van pure prestaties, maar ook een model dat breed inzetbaar is, van dagelijks gebruik tot serieuze circuitdagen. De variatie in motoren, transmissies en uitrusting maakt dat bijna elke koper een uitvoering kan vinden die bij hem of haar past.
De achtste generatie Porsche 911
Inmiddels zijn we sinds 2019 alweer toe aan de achterste modelgeneratie van de Porsche 911. Dit model bouwt verder voort op de rijke traditie, maar biedt tegelijkertijd een compleet moderne rijervaring. Het design is strakker en aerodynamischer dan ooit, met herkenbare ronde koplampen en brede ‘heupen’. Het interieur is hoogwaardig afgewerkt en voorzien van moderne infotainmentsystemen, digitale instrumenten en geavanceerde rijhulpsystemen. Ondanks de technologische vooruitgang blijft het rijplezier centraal staan: de motor achterin, de precieze besturing en de uitgebalanceerde wegligging. In 2024 onderging de Porsche 911 een facelift.
Technisch
Motortype | benzine, 6-cilinder boxer |
Cilinderinhoud | 2.981 cm³ |
Max. vermogen | 290 kW (394 pk) |
Bij | 7.500 tpm |
Max. koppel | 450 Nm |
Bij | 1.950 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. svchijven |
Draaicirkel | 11,2 m |
Vermogensrange | 290 tot 398 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | maart 2019 |
Laatste facelift | mei 2024 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 196.000 |
Bijzonderheden | Ook leverbaar als Cabriolet. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/40 ZR19 / 295/35 ZR20 |
L x B x H | 4.542 x 1.852 x 1.298 mm |
Wielbasis | 2.450 mm |
Massa leeg | 1.495 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 135 l |
Tankinhoud | 64 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 10,1 l/100km |
CO₂-emissie | 230 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 4,1 s |
Topsnelheid | 294 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Dongfeng
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Firefly
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Leapmotor
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng
-
Zeekr