In 1996 introduceerde Porsche een nieuw instapmodel: de Boxster. Op die manier bekeken is het de opvolger van de 968, maar qua soort auto is de Boxster eigenlijk eerder een moderne versie van de 914. Het design van de Boxster was geïnspireerd op de 356 Cabriolet en 550 Spyder. Door samen te werken met Toyota voor het uitwisselen van enkele onderdelen wist men de productiekosten laag te houden. De Boxster kreeg al snel het imago van ‘the poor man’s Porsche’, maar wist zeker bij te dragen aan het aantrekken van nieuwe Porsche-klanten. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 1996 introduceerde Porsche een nieuw instapmodel: de Boxster. Op die manier bekeken is het de opvolger van de 968, maar qua soort auto is de Boxster eigenlijk eerder een moderne versie van de 914. Het design van de Boxster was geïnspireerd op de 356 Cabriolet en 550 Spyder. Door samen te werken met Toyota voor het uitwisselen van enkele onderdelen wist men de productiekosten laag te houden. De Boxster kreeg al snel het imago van ‘the poor man’s Porsche’, maar wist zeker bij te dragen aan het aantrekken van nieuwe Porsche-klanten.
Grote stappen vooruit
Niet vreemd dus dat er in 2005 gewoon een tweede generatie van de auto verscheen. Die auto werd gebouwd volgens hetzelfde concept, maar zette tegelijkertijd een flinke stap vooruit in kwaliteit. Hetzelfde geldt voor de derde generatie die in 2012 op de markt verscheen. De auto is inmiddels zelfs zo sterk verbeterd dat Porsche al te krachtige uitvoeringen vermijdt om concurrentie met de 911 te voorkomen. Sinds 2007 heeft de open Boxster gezelschap gekregen van de gesloten Cayman, de coupéversie van de auto.
Verandering
In 2016 was het tijd voor de vierde generatie van de Boxster en daarmee de derde voor de Cayman. Dat is eigenlijk een grondig gefacelifte versie van de auto uit 2012, maar gezien de vele grote wijzigingen wordt het model als een nieuwe generatie gezien. Zo verruilt de auto voor het eerst zijn platte zescilinders voor een viercilinder lijnmotor. De modelnaam van de auto luidt voortaan 718, waarbij Boxster/Cayman de carrosserievariant aangeeft.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder boxer |
Cilinderinhoud | 1.988 cm³ |
Max. vermogen | 220 kW (300 pk) |
Bij | 6.500 tpm |
Max. koppel | 380 Nm |
Bij | 2.150 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,0 m |
Vermogensrange | 220 kW tot 309 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 7AT) |
Carrosserietype | 2-drs. cabriolet |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | april 2016 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 85.300 |
Bijzonderheden | De naam 718 refereert aan een sportauto uit de jaren vijftig: de Porsche 718 RSK |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/45 R18 |
L x B x H | 4.379 x 1.801 x 1.281 mm |
Wielbasis | 2.475 mm |
Massa leeg | 1.335 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 275 l |
Tankinhoud | 54 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 8,1 l/100km |
CO₂-emissie | 186 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 5,3 s |
Topsnelheid | 275 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng