In 1982 kwam de eerste Nissan Micra op de markt, als compacte aanvulling op de inmiddels flink gegroeide Cherry. De auto mengde zich in het destijds opbloeiende segment van stadsautootjes zoals we die nu kennen als het A-segment, maar wist zich ondanks de serieuze concurrentie goed staande te houden. Na een tussentijdse facelift bleef het model tot 1992 in productie. In 1988 kwam men met de gelimiteerd geproduceerde Super Turbo, nog altijd de snelste productie-Micra ooit. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 1982 kwam de eerste Nissan Micra op de markt, als compacte aanvulling op de inmiddels flink gegroeide Cherry. De auto mengde zich in het destijds opbloeiende segment van stadsautootjes zoals we die nu kennen als het A-segment, maar wist zich ondanks de serieuze concurrentie goed staande te houden. Na een tussentijdse facelift bleef het model tot 1992 in productie. In 1988 kwam men met de gelimiteerd geproduceerde Super Turbo, nog altijd de snelste productie-Micra ooit.
Uitgebreid aanbod
Voor de tweede generatie in 1992 werd het modellenaanbod flink uitgebreid met ook een sedan-, stationwagen- en cabrioletversie. Bij ons in Europa werden echter alleen de drie- en vijfdeurs hatchback geleverd. Bij zonder was de Japanse Bolero-luxeversie met een klassieke uitstraling, om nog maar te zwijgen over de Viewt die Mitsuoka op basis van de Micra bouwde. Dat was qua uiterlijk een heet gewassen klassieke Jaguar S-Type…
Helemaal anders
Voor de derde generatie uit 2002 werd het modellenaanbod weer ingeperkt tot alleen de hatchbackversies en de cabriolet, nu met stalen klapdak. Nu kwam de Cabrio wel ook naar Europa. De vierde generatie uit 2010 was een evolutie van zijn voorganger, waarbij de Cabrio weer kwam te vervallen. Voor het huidige model uit 2016 pakt Nissan het helemaal anders aan met de auto. De auto groeide iets, maar ziet er vooral een stuk vlotter uit om een jongere doelgroep aan te spreken. Ook is er nu nog maar één carrosserievariant: de vijfdeurs hatchback.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 999 cm³ |
Max. vermogen | 68 kW (92 pk) |
Bij | 5.000 tpm |
Max. koppel | 160 Nm |
Bij | 2.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | schijven/trommels |
Draaicirkel | 10,0 m |
Vermogensrange | alleen 68 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT (optie CVT) |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | januari 2017 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 19.740 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/65 R15 |
L x B x H | 3.999 x 1.743 x 1.455 mm |
Wielbasis | 2.525 mm |
Massa leeg | 1.035 kg |
Max. aanh. gew. | 1.200 kg |
Inh. bag. ruimte. | 300 l |
Tankinhoud | 41 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,4 l/100km |
CO₂-emissie | 123 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 11,8 s |
Topsnelheid | 178 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng