In 2010 presenteerde Nissan een nieuwe crossover op de technische basis van de Micra. De op zijn zachtst gezegd opvallend vormgegeven auto luisterde naar de naam Juke, wat als werkwoord ‘dansen’ betekent. Als zelfstandig naamwoord is het een wegcafé waar gedanst wordt. In China wordt de auto van 2014 tot 2019 verkocht als Infinifi ESQ met extra luxe uitrusting. In Japan verving de Juke de auto die wij kennen als de Qashqai. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2010 presenteerde Nissan een nieuwe crossover op de technische basis van de Micra. De op zijn zachtst gezegd opvallend vormgegeven auto luisterde naar de naam Juke, wat als werkwoord ‘dansen’ betekent. Als zelfstandig naamwoord is het een wegcafé waar gedanst wordt. In China wordt de auto van 2014 tot 2019 verkocht als Infinifi ESQ met extra luxe uitrusting. In Japan verving de Juke de auto die wij kennen als de Qashqai.
‘Juke GT-R’
Ook Nissans motorsportafdeling bemoeide zich met de auto, waarna in 2013 de Juke Nismo verscheen. Het vermogen was opgeschroefd tot 200 pk en naast het uiterlijk werden ook de wielophanging en stuurinrichting aangepast. Helemaal bont werd het met de op slechts 23 exemplaren gelimiteerde Juke-R: voorin lag de 553 pk sterke V6 uit de Nissan GT-R…
Tweede generatie
Na een facelift in 2014 verscheen in 2019 de tweede generatie Juke op de markt. De algehele vorm van de auto is nog te herkennen, maar de auto heeft nu meer designtrekjes van de Qashqai en Micra. Vooral de lichtunits aan de voorzijde zijn een stuk conventioneler geworden. De kenmerkende middenconsole die is geïnspireerd op de tank van een motorfiets is gebleven. Voor het eerst zullen op termijn ook (in ieder geval deels) elektrisch aangedreven uitvoeringen van de Juke verschijnen.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 999 cm³ |
Max. vermogen | 84 kW (114 pk) |
Bij | 5.000 tpm |
Max. koppel | 200 Nm |
Bij | 3.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,6 m |
Vermogensrange | 84 tot 105 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie: 7AT) |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | november 2019 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 28.240 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/65 R16 |
L x B x H | 4.210 x 1.800 x 1.595 mm |
Wielbasis | 2.636 mm |
Massa leeg | 1.182 kg |
Max. aanh. gew. | 1.250 kg |
Inh. bag. ruimte. | 422 l |
Tankinhoud | 46 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,8 l/100km |
CO₂-emissie | 132 g/km |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,7 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng