Sinds de Europese introductie van het merk Lynk & Co in 2021 leverde het merk lange tijd bewust slechts één model, de Lynk & Co 01, als onderdeel van een one-size-fits-all-aanpak. Een aantal jaar later ziet het merk toch kansen om verder te groeien, met meer modellen. Daarom werd het aanbod eind 2024 uitgebreid met een tweede model: de Lynk & Co 02. Een typenaam die wel voor enige verwarring zorgt. Lees verder
Sinds de Europese introductie van het merk Lynk & Co in 2021 leverde het merk lange tijd bewust slechts één model, de Lynk & Co 01, als onderdeel van een one-size-fits-all-aanpak. Een aantal jaar later ziet het merk toch kansen om verder te groeien, met meer modellen. Daarom werd het aanbod eind 2024 uitgebreid met een tweede model: de Lynk & Co 02. Een typenaam die wel voor enige verwarring zorgt.
Tweemaal Lynk & Co 02
Lynk & Co nummert zijn modellen op volgorde van introductie. Wat dat betreft is de typenaam van de Lynk & Co 02 logisch. Op de Chinese thuismarkt van het merk bestond echter al sinds 2018 een ‘02’, een C-segment hatchback. Dat model staat volledig los van de Europese ‘02’, een relatief compacte SUV met coupéachtige daklijn. Dit model wordt ook geleverd in China, maar heet daar Lynk & Co Z20 en is daar onderdeel van een nieuwe lijn met Z-modellen. Deze onderscheiden zich vooral van de andere Lynk & Co-modellen met hun volledig elektrische aandrijflijn.
De Lynk & Co 02 voor Europa
Goed, de Lynk & Co 02 voor Europa dan. Het gaat dus om een SUV met coupéachtige daklijn. De auto is bijna 4,5 meter lang en is daarmee nipt een kleiner broertje voor de Lynk & Co 01. Bij die laatste koos Lynk & Co bewust voor een plug-in hybride aandrijflijn, omdat die geschikt is voor een zo breed mogelijke groep klanten. “Als de markt daar klaar voor is” zou het merk wellicht met een volledig elektrisch model komen. Nu vindt men de markt er blijkbaar klaar voor, want de nieuwe Lynk & Co 02 is zoals de vorige alinea al liet doorschemeren altijd volledig elektrisch aangedreven. Een 69,0 kWh batterijpakket is goed voor tot 445 kilometer actieradius (WLTP). Met een vermogen van 200 kW (272 pk) en een maximum koppel van 343 Nm zit het met de overige prestaties ook wel goed.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 69,0 kWh |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,0 m |
Actieradius | 445 km |
Laadtijd bij 220V | 5:00 uur |
Vermogensrange | alleen 200 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 200 kW (272 pk) |
Systeemkoppel | 343 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 5,5 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | oktober 2024 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 35.995 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/50 R19 |
L x B x H | 4.460 x 1.845 x 1.573 mm |
Wielbasis | 2.755 mm |
Massa leeg | 1.820 kg |
Max. aanh. gew. | 1.600 kg |
Inh. bag. ruimte. | 410 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng