De Santa Fe is Hyundai’s langst lopende model als het gaat om de modelnaam. De eerste generatie van de naar een stad in New Mexico vernoemde SUV werd geïntroduceerd in 2000. De auto verkocht vooral heel goed in de VS, op sommige momenten kon Hyundai de vraag niet eens bijbenen. De auto heeft het merk daar goed op de kaart gezet. Hier in Nederland speelde de auto een minder grote rol, maar werden er ook zeker nog genoeg kopers gevonden. Lees verder














De Santa Fe is Hyundai’s langst lopende model als het gaat om de modelnaam. De eerste generatie van de naar een stad in New Mexico vernoemde SUV werd geïntroduceerd in 2000. De auto verkocht vooral heel goed in de VS, op sommige momenten kon Hyundai de vraag niet eens bijbenen. De auto heeft het merk daar goed op de kaart gezet. Hier in Nederland speelde de auto een minder grote rol, maar werden er ook zeker nog genoeg kopers gevonden.
Moeite
Ook de tweede generatie uit 2007 deed het niet slecht. Met name vanwege ons onvoordelige belastingklimaat heeft de derde generatie uit 2013 het een stuk moeilijker met het neerzetten van goede verkoopresultaten. Eigenlijk is de auto alleen op grijs kenteken echt interessant geprijsd. Aan de auto zelf ligt het niet…
De nieuwe
Eind 2018 werd een volledig nieuwe generatie gepresenteerd, die in 2019 op de markt komt. Gelukkig geeft de importeur de auto een kans en komt het model ook weer naar Nederland, zij het met alleen dieselmotoren in de prijslijst. De auto zal ook weer leverbaar worden als zevenzitter. Al vrij snel onderging de auto een tussentijdse facelift, voor modeljaar 2021. Sindsdien worden juist alleen de hybridemodellen in Nederland geleverd.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 cm³ |
Bij | 5.500 tpm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,9 m |
Vermogensrange | 169 tot 195 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 169 kW (230 pk) |
Systeemkoppel | 350 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 8,9 s |
Topsnelheid | 187 km/u |
Algemeen
Transmissie | 6AT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juni 2019 |
Laatste facelift | februari 2021 |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 44.495 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/65 R17 |
L x B x H | 4.785 x 1.900 x 1.710 mm |
Wielbasis | 2.765 mm |
Massa leeg | 1.709 kg |
Max. aanh. gew. | 1.650 kg |
Inh. bag. ruimte. | 831 l |
Tankinhoud | 67 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,4 l/100km |
CO₂-emissie | 143 g/km |
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng