De Hyundai i40 werd in 2011 geïntroduceerd als opvolger van de Sonata. De i40 werd specifiek voor de Europese markt ontwikkeld, in andere delen van de wereld kreeg men gewoon weer een nieuwe Sonata. De i40 en Sonata waren technisch wel nauw aan elkaar verwant, maar de i40 was net even compacter. Een ander verschil met de Sonata is dat er van de i40 ook een stationwagonversie verscheen, afhankelijk van de markt aangeduid als Wagon of Tourer. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De Hyundai i40 werd in 2011 geïntroduceerd als opvolger van de Sonata. De i40 werd specifiek voor de Europese markt ontwikkeld, in andere delen van de wereld kreeg men gewoon weer een nieuwe Sonata. De i40 en Sonata waren technisch wel nauw aan elkaar verwant, maar de i40 was net even compacter. Een ander verschil met de Sonata is dat er van de i40 ook een stationwagonversie verscheen, afhankelijk van de markt aangeduid als Wagon of Tourer.
Veel voor weinig
De i40 werd gepositioneerd als grote gezinsauto en moest het opnemen tegen de sterke Duitse concurrentie in zijn klasse. Dat lukte op papier best aardig, met een ruim motorenaanbod en relatief veel uitrusting voor zijn prijs. In vergelijking met de Duitse concurrentie bood de i40 relatief veel voor weinig. Toch blijkt opboksen tegen de gevestigde Duitse orde in (West-)Europa nog altijd een zware taak.
Verkoopstop
Een taak die maar weinig niet-Duitse modellen blijken aan te kunnen. Ook voor de i40 blijft het bij relatief bescheiden verkopen. In 2016 onderging de i40 een facelift, maar het mocht niet baten. De i40 wordt nog altijd geproduceerd, maar in verschillende landen – waaronder Nederland – besloot de lokale importeur in 2019 om de auto niet langer aan te blijven bieden.
Technisch
Motortype | diesel 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.685 cm³ |
Max. vermogen | 85 kW (116 pk) / 104 kW (141 pk) |
Bij | 4.000 tpm tpm |
Max. koppel | 280 Nm |
Bij | 1.250 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,9 m |
Vermogensrange | 85 tot 104 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 4-drs. stationwagen |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | oktober 2011 |
Laatste facelift | april 2015 |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 34.895 |
Bijzonderheden | De i40 Wagon is een stijlvol model. De bagageruimte meet meer dan 1.700 liter met volledig neergeklapte achterbank. Handig is de Smart Power Tailgate, een automatisch openende achterklep bij nadering van de i40 met de sleutel op zak. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/60 R16 |
L x B x H | 4.775 x 1.815 x 1.470 mm |
Wielbasis | 2.770 mm |
Massa leeg | 1.489 / 1.514 kg |
Max. aanh. gew. | 1.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 553 l |
Tankinhoud | 70 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,2 l/100km |
CO₂-emissie | 110 g/km |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 12,4 s |
Topsnelheid | 192 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng