In 2021 introduceerde Hyundai de volledig nieuwe Bayon. Dat is enigszins een verrassing, want in die klasse levert Hyundai ook al de Kona. Het belangrijkste verschil tussen beide is dat de Bayon wordt gepositioneerd in een lagere prijsklasse en alleen leverbaar is met zuinige benzinemotoren. Overigens maken die bij de Bayon wel gebruik van mild hybridtechnologie. Tot op zekere hoogte is de Bayon ook de opvolger van de stoere i20 Active, ook al was dat een hatchback. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2021 introduceerde Hyundai de volledig nieuwe Bayon. Dat is enigszins een verrassing, want in die klasse levert Hyundai ook al de Kona. Het belangrijkste verschil tussen beide is dat de Bayon wordt gepositioneerd in een lagere prijsklasse en alleen leverbaar is met zuinige benzinemotoren. Overigens maken die bij de Bayon wel gebruik van mild hybridtechnologie. Tot op zekere hoogte is de Bayon ook de opvolger van de stoere i20 Active, ook al was dat een hatchback.
Speciaal voor Europa
De Bayon is speciaal ontwikkeld voor Europa en om dat verder te benadrukken is het model vernoemd naar de Franse stad Bayonne. Het model deelt zijn technische basis met de huidige Hyundai i20 en zit qua prijs min of meer op hetzelfde niveau. De Bayon biedt aan uitrusting alles dat de Europese consument verwacht, ook op gebied van infotainment tot veiligheidssystemen.
Rev matching
Een bijzonder detail is dat de Bayon leverbaar is met rev matching. Dit systeem synchroniseert het toerental van de motor met de draaisnelheid van de uitgangsas, waardoor zowel soepeler als sportiever terugschakelen mogelijk is. Het is dan ook een systeem dat vooral bekend is uit de autosport en van sportieve straatmodellen.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 998 cm³ |
Max. vermogen | 74 kW (100 pk) |
Bij | 4.500 tpm |
Max. koppel | 171 Nm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,2 m |
Vermogensrange | 74 tot 88 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | mei 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 21.695 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/65 R15 |
L x B x H | 4.180 x 1.775 x 1.500 mm |
Wielbasis | 2.580 mm |
Massa leeg | 1.120 kg |
Max. aanh. gew. | 1.110 kg |
Inh. bag. ruimte. | 321 l |
Tankinhoud | 40 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,2 l/100km |
CO₂-emissie | 119 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,7 s |
Topsnelheid | 183 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng