De DS 4 werd in 2010 geïntroduceerd, toen nog als Citroën-model. De auto was in feite het wat luxere en meer onderscheidende alternatief voor de Citroën C4. De voorste helft van beide auto’s was vrijwel gelijk, maar de achterzijde van de DS 4 was veel opvallender vormgegeven. De auto was iets coupéachtiger, maar stond tegelijkertijd ook iets hoger op de wielen dan de gewone Citroën C4. Lees verder


De DS 4 werd in 2010 geïntroduceerd, toen nog als Citroën-model. De auto was in feite het wat luxere en meer onderscheidende alternatief voor de Citroën C4. De voorste helft van beide auto’s was vrijwel gelijk, maar de achterzijde van de DS 4 was veel opvallender vormgegeven. De auto was iets coupéachtiger, maar stond tegelijkertijd ook iets hoger op de wielen dan de gewone Citroën C4.
DS 4 gaat zelfstandig verder
Ook in technisch opzicht kwamen de Citroën C4 en DS 4 vrijwel overeen, in feite verschilde alleen het motorenaanbod op details. In 2015 onderging de DS 4 een facelift. Vanaf dat moment was de auto ook niet langer onderdeel van Citroën, maar van DS Automobiles dat in 2014 een zelfstandig merk was geworden. In 2016 werd ook de DS 4 Crossback toegevoegd, die nog iets hoger op de wielen staat en stoerder is aangekleed.
Eindelijk een opvolger voor de DS 4
In 2018 stopte de productie van de DS 4. De opvolgende generatie kwam pas in 2021 op de markt. Het nieuwe model volgt ook meteen de DS 5 op, waarvan de productie eveneens in 2018 stopte. De nieuwe generatie is wederom een opvallende verschijning. Naast verschillende benzinemotoren is er ook een plug-in hybrideversie. Dat is voor Nederland de meest interessante versie en met een vermogen van 165 kW (225 pk) ook nog eens de krachtigste uitvoering.
DS 4 wordt DS N°4
In 2025 onderging de DS 4 een facelift. Daarbij veranderde niet alleen de voorzijde van de auto, maar zelfs ook de typenaam. Voortaan worden de modellen van DS genummerd, letterlijk. De DS 4 heet daarom voortaan DS N°4. Op technisch vlak veranderde dan weer niet zo veel bij de update. Wel kwam de dieselmotor te vervallen, maar die werd in Nederland toch al niet geleverd. Een wijziging specifiek voor Nederland is dat de DS N°4 er alleen nog is met stekker: er is alleen keuze uit de plug-in hybride of volledig elektrische versie.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 cm³ |
Bij | 6.000 tpm |
Bij | 1.750 tpm |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 14,7 kWh |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,8 m |
Laadtijd bij 220V | 4:20 uur |
Vermogensrange | 157 tot 165 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 165 kW (225 pk) |
Systeemkoppel | 360 Nm |
Elek. actieradius | 81 km |
Acc. 0-100 km/u | 7,4 s |
Topsnelheid | 190 km/u |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 5-drs. liftback |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | juni 2025 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 8 jaar |
Vanafprijs | € 43.340 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/55 R19 |
L x B x H | 4.400 x 1.830 x 1.470 mm |
Wielbasis | 2.675 mm |
Massa leeg | 1.643 kg |
Max. aanh. gew. | 1.300 kg |
Inh. bag. ruimte. | 360 l |
Tankinhoud | 40 l |
Verbruik
CO₂-emissie | 60 g/km |
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Dongfeng
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Leapmotor
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng