De DS 3 Crossback is het tweede volledig in eigen huis ontwikkelde model van DS Automobiles en is daarmee niet direct verwant aan een Citroën-model. Aangezien DS begon als een modellenlijn binnen Citroën, is deze verwantschap er nog wel bij de meeste andere DS-modellen. Lees verder
De DS 3 Crossback is het tweede volledig in eigen huis ontwikkelde model van DS Automobiles en is daarmee niet direct verwant aan een Citroën-model. Aangezien DS begon als een modellenlijn binnen Citroën, is deze verwantschap er nog wel bij de meeste andere DS-modellen.
Elektrisch
De DS 3 Crossback is de opvolger van de kleinere DS 3, het oudste DS-model. Behalve het gebruikelijke aanbod aan brandstofmotoren is de DS 3 Crossback ook leverbaar in een volledig elektrische variant.
Marktpositie
De DS 3 Crossback laat zich plaatsen tussen PSA-auto’s als de Citroën C3 Aircross en Peugeot 2008, maar neemt daarbij wel een meer premium positie in. Buiten de PSA-groep bekeken, betekent dat ook dat de DS 3 Crossback het meer dan de andere twee op zal nemen tegen de gevestigde Duitse orde.
Technisch
| Motortype | benzine, 3-cilinder |
| Cilinderinhoud | 1.199 cm³ |
| Max. vermogen | 75 kW (100 pk) |
| Bij | 5.500 tpm |
| Max. koppel | 205 Nm |
| Bij | 1.750 tpm |
| Aandrijving | voorwielen |
| Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
| Draaicirkel | 10,7 m |
| Vermogensrange | 74 tot 115 kW |
Algemeen
| Transmissie | 6MT |
| Carrosserietype | 5-drs. SUV |
| Euro NCAP | 5 sterren |
| Marktintroductie | februari 2019 |
| Laatste facelift | oktober 2022 |
| Garantie | 8 jaar |
| Vanafprijs | € 36.390 |
Afmetingen/gewichten
| Bandenmaat | 215/60 R17 |
| L x B x H | 4.118 x 1.802 x 1.534 mm |
| Wielbasis | 2.558 mm |
| Massa leeg | 1.145 kg |
| Max. aanh. gew. | 1.200 kg |
| Inh. bag. ruimte. | 350 l |
| Tankinhoud | 44 l |
Verbruik
| Verbr. gecomb. | 5,5 l/100km |
| CO₂-emissie | 125 g/km |
| Energielabel | B |
Prestaties
| Acc. 0-100 km/u | 10,9 s |
| Topsnelheid | 185 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth -
Aiways -
Alfa Romeo -
Alpine -
Aston Martin -
Audi -
Bentley -
BMW -
Bugatti -
BYD -
Cadillac -
Caterham -
Chevrolet -
Citroën -
Cupra -
Dacia -
Dongfeng -
Donkervoort -
DS -
Ferrari -
Fiat -
Firefly -
Fisker -
Ford -
Honda -
Hongqi -
Hyundai -
Ineos -
Infiniti -
Isuzu -
Iveco -
Jaecoo -
Jaguar -
Jeep -
KG Mobility -
Kia -
Lamborghini -
Lancia -
Land Rover -
Leapmotor -
Lexus -
Lightyear -
Lotus -
Lucid -
Lynk & Co -
Maserati -
Mazda -
McLaren -
Mercedes-Benz -
MG -
Micro Mobility Systems -
MINI -
Mitsubishi -
Morgan -
NIO -
Nissan -
Omoda -
Opel -
Peugeot -
Polestar -
Porsche -
Renault -
Rolls-Royce -
SEAT -
Skoda -
Smart -
SsangYong -
Subaru -
Suzuki -
Tesla -
Toyota -
TVR -
VinFast -
Volkswagen -
Volvo -
XPeng -
Zeekr
