De geschiedenis van de Chevrolet Camaro begint in 1967. De auto moest de strijd aan gaan met de Ford Mustang als betaalbare sportieve auto, een zogenaamde pony car. Net als bij de Mustang konden de krachtiger uitvoeringen als echte muscle cars worden gezien. In de decennia die volgden transformeerde de Camaro steeds meer van een muscle car naar een sportieve coupé, waarna de productie in 2002 tot een einde kwam. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De geschiedenis van de Chevrolet Camaro begint in 1967. De auto moest de strijd aan gaan met de Ford Mustang als betaalbare sportieve auto, een zogenaamde pony car. Net als bij de Mustang konden de krachtiger uitvoeringen als echte muscle cars worden gezien. In de decennia die volgden transformeerde de Camaro steeds meer van een muscle car naar een sportieve coupé, waarna de productie in 2002 tot een einde kwam.
Herboren
In 2005 besloot Chevrolet om de Camaro weer tot leven te wekken. In 2009 kwam de productieversie van de herboren Camaro op de markt. De auto was weer een echte muscle car en samen met de altijd in productie gebleven Ford Mustang en de toen ook net opnieuw geïntroduceerde Dodge Challenger was het bekende muscle car-trio weer compleet.
Up-to-date
De huidige generatie verscheen eind 2015. De auto ging verder waar zijn voorganger gebleven was, de nieuwe Camaro was een evolutie van het uitgaande model. In 2018 was het alweer tijd voor een tussentijdse facelift. Samen met enkele andere Chevrolet-modellen werd de auto van het nieuwe familiegezicht voorzien. Ook de uitrusting werd waar nodig weer up-to-date gebracht. Een grote groep liefhebbers vond de 2018-facelift echter maar niets, waardoor de Camaro in 2019 nog eens onder het mes ging.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cm³ |
Max. vermogen | 202 kW (275 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 400 Nm |
Bij | 3.000 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,7 m |
Vermogensrange | 202 tot 333 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | juni 2011 |
Laatste facelift | september 2019 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 66.100 |
Bijzonderheden | De Camaro is ook leverbaar als Convertible. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/40 R20 |
L x B x H | 4.784 x 1.897 x 1.351 mm |
Wielbasis | 2.812 mm |
Massa leeg | 1.539 kg |
Max. aanh. gew. | 2.120 kg |
Inh. bag. ruimte. | 384 l |
Tankinhoud | 72 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 8,0 l/100km |
CO₂-emissie | 181 g/km |
Energielabel | E |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 5,9 s |
Topsnelheid | 240 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng