De Audi A7 kan gezien worden als een vierdeurs coupéversie van de A6. De onderhuidse techniek en het interieur van beide auto’s komen zijn dan ook identiek aan elkaar. De carrosserie is wel uniek voor de A7, die ook duidelijk een eigen ontwerp heeft voor de voor- en achterzijde. Ten opzichte van de A6 wordt in de A7 ook veel meer aluminium toegepast voor de carrosserie. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De Audi A7 kan gezien worden als een vierdeurs coupéversie van de A6. De onderhuidse techniek en het interieur van beide auto’s komen zijn dan ook identiek aan elkaar. De carrosserie is wel uniek voor de A7, die ook duidelijk een eigen ontwerp heeft voor de voor- en achterzijde. Ten opzichte van de A6 wordt in de A7 ook veel meer aluminium toegepast voor de carrosserie.
A, S, RS
Na de introductie van de eerste A7 in 2010, volgde in 2012 de sportievere S7. De overtreffende trap daarvan, de RS7, verscheen vervolgens in 2013. Daarbij lag voorin de 4.0-liter V8, met een vermogen van 553 pk. Ondanks de sportieve aspiraties van het model had de RS7 toch ook brandstofbesparende technologie aan boord, in de vorm van cilinderuitschakeling voor maximaal vier cilinders.
Mild hybrid
Begin 2018 werd de huidige generatie geïntroduceerd. Opnieuw is de auto grotendeels gelijk aan de later dat jaar nieuw geïntroduceerde A6. De nieuwe A7 is voor het eerst voorzien van mild hybridtechnologie. De tweede modelgeneratie verkocht in Nederland minder goed dan eerdere en de steeds verder verhoogde bpm (aanschafbelasting) maakte de verkoopresultaten er niet beter op. Nadat in 2022 het aanbod al flink werd uitgedund, verdween de Audi A7 Sportback in 2023 geheel uit het Nederlandse aanbod. Internationaal blijft de A7 nog in productie en zustermodel Audi A6 blijft wel nog gewoon leverbaar.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.984 cm³ |
Max. vermogen | 180 kW (245 pk) |
Bij | 5.000 tpm |
Max. koppel | 370 Nm |
Bij | 1.600 tpm |
Aandrijving | voorwielen (optie 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,2 m |
Vermogensrange | 150 tot 441 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 5-drs. liftback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | januari 2018 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Niet meer leverbaar | sinds april 2022 |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 74.170 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/55 R18 |
L x B x H | 4.969 x 1.908 x 1.422 mm |
Wielbasis | 2.926 mm |
Massa leeg | 1.670 kg |
Max. aanh. gew. | 2.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 535 l |
Tankinhoud | 63 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,2 l/100km |
CO₂-emissie | 146 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 7,0 s |
Topsnelheid | 250 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng