De eerste Aston Martin Vanquish werd geïntroduceerd in 2001 en was de opvolger van de Virage. De auto was verwant aan de DB7 Vantage en werd aangedreven door diens 5.9-liter V12-motor. De Vanquish was het nieuwe vlaggenschip voor het merk. Dat werd nog verder versterkt met de introductie van de Vanquish S in 2004. Die was met een vermogen van 528 pk nog eens 62 pk krachtiger dan de standaard Vanquish. De Vanquish bleef in productie tot en met 2007. Lees verder
De eerste Aston Martin Vanquish werd geïntroduceerd in 2001 en was de opvolger van de Virage. De auto was verwant aan de DB7 Vantage en werd aangedreven door diens 5.9-liter V12-motor. De Vanquish was het nieuwe vlaggenschip voor het merk. Dat werd nog verder versterkt met de introductie van de Vanquish S in 2004. Die was met een vermogen van 528 pk nog eens 62 pk krachtiger dan de standaard Vanquish. De Vanquish bleef in productie tot en met 2007.
Terugkeer
In 2012 presenteerde Aston Martin een tweede generatie Vanquish, nadat de DBS in de tussentijd het stokje had overgenomen. Deze keer was de Vanquish technisch gerelateerd aan de DB9 en voorin lag nog steeds een 5.9-liter V12-motor. In 2013 verscheen er voor het eerst een open variant van de Vanquish, de Volante. Ook deze keer verscheen er weer een extra krachtige S-uitvoering, zij het pas in 2017. De uitvoering kende maar een kort bestaan, want in 2018 stopte de productie van de Vanquish om plaats te maken voor de DBS Superleggera.
Speciale Edities
Van de tweede generatie Vanquish verschenen ook enkele speciale edities. Om te vieren dat het merk 100 jaar bestaat introduceerde Aston Martin in 2013 de Centenary Edition. Deze uitvoering kreeg speciale aankleding en werd geleverd met een cadeaubox met allerlei luxe cadeautjes voor de koper. In combinatie met het Italiaanse designhuis Zagato werd in 2017 een speciale gelimiteerde productie gestart van de Vanquish Zagato, leverbaar met vier carrosserieën met unieke achterzijde. Van ‘gewone’ Volante en Coupe tot Speedster en Shooting Brake.
Technisch
Motortype | benzine, V12 |
Cilinderinhoud | 5.935 cm³ |
Max. vermogen | 424 kW (576 pk) |
Bij | 6.650 tpm |
Max. koppel | 630 Nm |
Bij | 5.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,0 m |
Vermogensrange | 424 tot 444 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | januari 2014 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 332.706 |
Bijzonderheden | Ook leverbaar als cabriolet, met de fraaie naam Vanquish Volante. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/35 R20 / 305/30 R20 |
L x B x H | 4.728 x 1.912 x 1.295 mm |
Wielbasis | 2.740 mm |
Massa leeg | 1.739 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 225 l |
Tankinhoud | 78 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 12,8 l/100km |
CO₂-emissie | 298 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 3,8 s |
Topsnelheid | 324 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng