In 2016 kreeg de op leeftijd rakende DB9 eindelijk zijn opvolger. Die opvolger luistert naar de naam DB11, want de DB10 was een speciaal voor de James Bond-film Spectre ontworpen model dat niet in reguliere productie ging. De DB11 wordt gebouwd op een volledig nieuw platform, waarmee definitief afscheid wordt genomen van directe technische verbanden met bestaande Aston Martin-modellen. Lees verder
In 2016 kreeg de op leeftijd rakende DB9 eindelijk zijn opvolger. Die opvolger luistert naar de naam DB11, want de DB10 was een speciaal voor de James Bond-film Spectre ontworpen model dat niet in reguliere productie ging. De DB11 wordt gebouwd op een volledig nieuw platform, waarmee definitief afscheid wordt genomen van directe technische verbanden met bestaande Aston Martin-modellen.
V8 en V12
Het ‘instapmodel’ is met een 503 pk sterke 4.0-liter V8 al niet bepaald zwak gemotoriseerd. Is dat toch nog niet genoeg, dan moet men doorsparen voor de AMR, de opvolger van de gewone V12-versie die maar 18 maanden in productie is geweest. Voor de AMR is het vermogen van de 5.0-liter V12 opgeschroefd tot 630 pk, wat goed is voor een 0-100-sprint in zo’n 3,5 seconden en een topsnelheid van 335 km/h. Verder is er nog de DB11 Volante, een open versie van het V8-model.
De nieuwe DBS
De opvolger van de op de DB9 gebaseerde DBS V12 luistert naar de naam DBS Superleggera. Voor dit sportieve topmodel is het vermogen van de V12 nog eens opgeschroefd, tot 715 pk. In slechts 3,2 seconden is de 100 km/h bereikt en de teller stopt pas bij 340 km/h. Mede dankzij de op Formule 1-techniek gebaseerde dubbele diffuser heeft de DBS Superleggera de hoogste downforce van alle productie-Aston Martins ooit.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 4.000 cm³ |
Max. vermogen | 375 kW (510 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 675 Nm |
Bij | 2.000 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,0 m |
Vermogensrange | 375 tot 447 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | augustus 2016 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 230.200 |
Bijzonderheden | Ook beschikbaar als DB11 Volante, de cabrioletversie. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/40 R20 / 295/35 R20 |
L x B x H | 4.739 x 1.940 x 1.279 mm |
Wielbasis | 2.805 mm |
Massa leeg | 1.760 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 270 l |
Tankinhoud | 78 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 9,9 l/100km |
CO₂-emissie | 230 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 4,0 s |
Topsnelheid | 300 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng