Audi R8: meer power voor minder geld
De nieuwe Audi R8 schakelt een aantal cilinders uit tijdens rustig rijden om brandstof te besparen. Mede dankzij de lagere CO2-uitstoot is de nieuwe R8 ietwat voordeliger dan zijn voorganger, terwijl de 5.2 V10-motor toch flink meer pk’s levert.
Audi hangt een prijskaartje van minimaal 222.300 euro aan zijn nieuwe R8. De tweede generatie van Audi’s snelste sportwagen is vanaf komende zomer te bestellen en wordt vanaf september leverbaar in twee uitvoeringen. Beide versies hebben de turboloze 5.2 FSI V10-motor in combinatie met de zeventraps S tronic-automaat en quattro-vierwielaandrijving.
R8 V10 Plus
In de standaardversie levert de tiencilinder 397 kW (540 pk) vermogen en 540 Nm koppel. In de Audi R8 V10 Plus, met extra spoilerwerk en een prijs vanaf 250.900 euro, komt het vermogen en koppel uit op 449 kW (610 pk) en 560 Nm.
R8 e-tron
De elektrisch aangedreven Audi R8 e-tron volgt op termijn. Deze versie heeft twee zeer krachtige elektromtoren. Samen leveren ze 340 kW (462 pk) en 920 Nm trekkracht, goed voor een sprint van nul naar honderd in minder dan vier seconden. Dankzij nieuwe batterijcellen bedraagt het rijbereik zo’n 450 kilometer.