Audi gaat voor nummer 1-positie
24 miljard euro in de komende vijf jaar. Dat is hoeveel geld Audi in die periode investeert in de ontwikkeling van nieuwe modellen, technologie en productie-uitbreiding.
De geplande investering van 24 miljard euro is iets meer dan Audi eerder aankondigde. Meer dan de helft (17 miljard) is bedoeld voor de ontwikkeling van nieuwe modellen. Het merk wil het aanbod verder uitbreiden van vijftig naar zestig modellen, met de nadruk op het C- en D-segment. Audi-topman Rupert Stadler benadrukt dat er flink zal worden geïnvesteerd in elektrische mobiliteit, consumentenelektronica en lichtgewicht constructies. Het uiteindelijke doel is om BMW voorbij te streven als ’s werelds grootste fabrikant van premiumauto’s. Het verschil bedraagt momenteel ruim 42.000 auto’s op jaarbasis. Voor het komende jaar verwacht Audi wereldwijd 1,7 miljoen auto’s te verkopen. Dat zou voor het dochtermerk van Volkswagen een nieuw verkooprecord zijn.