
Yes! Een nieuwe sportieve tweezitter van Audi!

De TT en R8 zijn verdwenen, maar Audi komt met een nieuwe tweezitter. Het Concept C studiemodel geeft een flinke hint naar een productieauto die we in 2027 op de weg mogen verwachten.
Strak, simpel en herkenbaar
Audi heeft het doek getrokken van een opvallende conceptauto: de Concept C. Die is niet alleen een voorproefje van een nieuwe tweezitter, maar laat ook meteen zien welke kant Audi qua design op wil. Reken dus op meer toekomstige modellen met strakke lijnen en zonder overbodige frutsels. Audi noemt de designtaal zelf “radicale eenvoud”.
Een front vol historie
Wat direct in het oog springt, is de rechtopstaande ‘grille’ met de vier ringen pontificaal in het midden. De koplampen hebben elk vier lichtelementen. Modern, maar duidelijk geïnspireerd op de Auto Union Type C uit de jaren dertig.

Coupé én cabrio tegelijk
Op het eerste gezicht lijkt de Concept C een coupé, maar het dak klapt elektrisch weg in twee losse panelen. Een achterruit? Die is er niet. In plaats daarvan zitten er horizontale lamellen die ook meteen de derde remlichtstrip verbergen.
Sportwagen met EV-verhoudingen
De accu ligt in het midden van de auto, want ja, de nieuwe tweezitter is volledig elektrisch. Dat zorgt volgens Audi voor korte overhangen, een lage zit en een uitgebalanceerde gewichtsverdeling. Voorlopig heeft de Concept C achterwielaandrijving, maar een vierwielaangedreven versie komt er ook. Snelladen moet dankzij het 800V-systeem lekker vlot gaan.

Geen TT, geen R8 – maar iets ertussenin
De Concept C vult het gat tussen TT en R8: sportiever dan een lifestyle-coupé, maar minder extreem dan een volbloed supercar. Audi richt zich met deze auto dus op bochtige landwegen en rijplezier, niet op rondetijden.
Binnen: rustig en tastbaar
Ook het interieur ademt eenvoud. Geen schermen die continu je aandacht opeisen, maar een 10,4-inch display dat je netjes kunt wegklappen. Alles oogt zeer minimalistisch.

Productieklaar in 2027
Audi mikt op 2027 voor de productieversie. Veel verandert er volgens het merk niet meer: alleen praktische zaken zoals deurgrepen en extra sensoren worden toegevoegd. Volgens Audi is de auto nu al voor meer dan 80 procent productieklaar. De technische basis zou zomaar gedeeld kunnen worden met de elektrische Porsche 718 Boxster en Cayman, maar nu speculeren we.
Bekijk ook: Zomervakantie met elektrische Audi A6 e-tron – 1300 kilometer ROADTRIP