Waarom je Interclassics Maastricht niet mocht missen!
Vijf highlights van de Limburgse klassiekerbeurs
Zelden kun je op een beurs op evenement zo dicht bij de auto’s komen als op Interclassics Maastricht. Dit jaar kon het evenement voor het eerst sinds twee jaar weer doorgaan en verbrak het meteen een bezoekersrecord. Al die bezoekers werden getrakteerd op een gevarieerde samenstelling aan automobiele verwennerij. Dit zijn vijf spektakelstukken van de afgelopen editie!
1. Spyker C8 Laviolette
Een product uit eigen land om dit artikel mee af te trappen. Deze C8 Laviolette was wat ons betreft één van de spektakelstukken van Interclassics Maastricht. De auto is op een prachtige manier opgeknapt door de Nederlandse Spyker-verzamelaar en restaurateur ‘SpykerEnthusiast’ en oogt werkelijk als om door een ringetje te halen. Met dat interieur mag je absoluut komen voorrijden op Koningsdag!
2. Alpina B10 Touring
Over naar een iets bereikbaardere auto: de Alpina B10 Touring. Wat op het eerste gezicht misschien een vrij ‘gewone’ daily lijkt, is een auto die op de beurs behoorlijk veel aandacht trok. Dat is met zijn groene kleur, gouden Alpina-striping en uiteraard de klassieke Alpina-multispaakswielen helemaal niet zo gek. Onder de kap ligt een 347 pk sterke 4.6 V8, waarmee deze familiestation doodleuk 275 km/h kan aantikken. Ook vandaag de dag is dat nog een indrukwekkende waarde!
3. Porsche 930 Turbo
Een Porsche 930 Turbo is op zichzelf al bijzonder, maar dit exemplaar heeft daarbovenop ook nog eens een interessant verhaal. Dit is volgens de verkopende partij namelijk een pre-productieauto met motornummer 0001. Het chassisnummer eindigt vervolgens op 00012, waarmee dit de tweede auto van modeljaar 1977 is. De auto met chassisnummer 00011 komt niet voor in de archieven, waardoor dit waarschijnlijk de allereerste 930 Turbo 3.3 ooit is! De vraagprijs van dik 169.000 euro is stevig, maar gezien de bijzondere historie van dit exemplaar valt het eigenlijk nog best mee!
4. Alfa Romeo 8C Spider
Alfa Romeo bouwde slechts 329 8C Spiders. Met dat getal in het achterhoofd is het altijd bijzonder om er eentje in het echt tegen te komen, of dat nu op de beursvloer of ‘in het wild’ is. De samenstelling van deze auto trekt meteen de aandacht en is wel een beetje een gevalletje love it or hate it. Maar haten op een 8C is eigenlijk ondenkbaar, toch?
5. Ferrari 275 GTB
Een klassieke Ferrari mag in dit rijtje natuurlijk niet ontbreken. Een keuze maken uit alle exemplaren die op Interclassics Maastricht stonden, was nog niet makkelijk. Met lichte voorsprong wint deze zilvergrijze Ferrari 275 GTB, maar we konden het toch niet laten om de knalrode 365 Daytona ook een plekje te geven. Geïnteresseerd? De Daytona staat nog te koop voor dik zes ton, de 275 GTB heeft reeds een nieuw huis gevonden.
Al het andere moois op Interclassics Maastricht
Dit artikel is te kort om al het moois op Interclassics Maastricht in te kunnen vatten. Bekijk daarom hieronder ons fotoverslag van de gehele beurs!