Toyota C-HR: sportieve crossover met hybridetechniek
Ongekend fris design van degelijk Japans merk
Eind 2016 is het zover, dan krijgt de Nissan Qashqai concurrentie van deze Toyota C-HR, een afkorting van Coupé High Rider. Compact van formaat, sportief van snit en met een hoge zitpositie.
In deze crossover wil je gewoon gezien worden. De C-HR is een dynamische crossover met onderscheidende coupéstyling. Kijk maar eens naar die lijnen, zelfs stilstaand lijkt hij al te rijden. Toyota heeft de C-HR ook ingeschreven voor de 24 Uur race van de Nürburgring, wat al aangeeft dat het merk een meer spannende en sportieve koers gaat varen. Eigenlijk zie je dat ook al aan de nieuwe Prius.
Nieuw platform voor C-HR
De C-HR heeft een nieuw TNGA-platform (Toyota New Global Architecture). Daarnaast biedt de TNGA-techniek ook heel veel stijfheid wat de stuurprecisie weer ten goede komt. Aan veiligheid geen gebrek, want Toyota Safety Sense is standaard. Je kan vertrouwen op Pre-Collision System (botspreventiesysteem), Lane Departure Alert (rijstrookassistentie), Road Sign Assist (verkeersbordenherkenning), Pedestrian Detection (voetgangersdetectie) en Adaptive Cruise Controle. Ook de automatische grootlichtassistent Automatic Highbeam is van de partij.
[gallerij-1]
Achtste hybride van Toyota
Je kunt straks kiezen uit twee aandrijflijnen. Een hybride die kennen van de nieuwe Toyota Prius, met een 1,8-liter viercilinder benzinemotor en een elektromotor. Het gecombineerde vermogen komt uit op 90 kW (122 pk). De Toyota C-HR is ook te krijgen met een gretige 1,2-liter viercilinder turbomotor met 85 kW (115 pk), gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een CVT-automaat. Kies je voor een uitvoering met de CVT-automaat dan kun je deze ook met All Wheel Drive bestellen.