Peugeot 508 behoudt lage bijtelling
Leaserijders die interesse hebben in een Peugeot 508 HYbrid4 hoeven geen haast te maken. Peugeot heeft de dieselhybride een fractie zuiniger weten te maken, waardoor hij ook in 2014 voldoet aan de eisen voor 14 procent bijtelling.
De Peugeot 508 HYbrid4 blaast nu 85 gram CO2 per kilometer de lucht in. Dat is welgeteld drie gram minder dan voorheen. Die winst is geboekt dankzij aanpassingen aan het motormanagement. De lagere CO2-uitstoot gaat niet ten koste van de prestaties. De aandrijflijn van de Peugeot 508 HYbrid4, die bestaat uit een 2,0-liter HDi-dieselmotor, een elektromotor en een zestrapsautomaat, levert nog steeds 147 kW (200 pk) vermogen. De vierwielaangedreven 508 HYbrid4 bepaalt zelf of de dieselmotor, de elektromotor of een combinatie van die twee wordt ingezet. Dat gebeurt op basis van de rijomstandigheden. De hybride-Peugeot is leverbaar voor prijzen vanaf 38.290 euro, wat overeenkomt met een bijtellingsbedrag vanaf 188 euro per maand. Peugeot introduceert ook twee nieuwe BlueHDi-dieselversies in de 20%-bijtellingscategorie. De 2.0 BlueHDi met 110 kW (150 pk) vermogen is alleen beschikbaar voor de 508 SW Blue Lease Executive met een bijzonder rijke uitrusting. Deze kost 33.890 euro. Er is ook een 2.0 BlueHDi met 132 kW (180 pk) en standaard zestrapsautomaat. Alleen de sedanversie komt in aanmerking voor 20 procent bijtelling. De SW valt in de categorie van 25 procent, maar dankzij de 34 gram lagere CO2-uitstoot is de prijs aanmerkelijk lager dan de huidige 2.0 HDi 160 pk automaat. De Peugeot 508 Blue Lease Premium 2.0 BlueHDi is er vanaf 41.690 euro.