Nieuwe supercar van F1-coureur Charles Leclerc is geen Ferrari
Leclerc gaat vreemd en heeft een nieuwe Italiaanse liefde!
Als Formule 1-coureur voor Scuderia Ferrari is het lastig kiezen met welke auto je na het werk naar huis rijdt. Een SF90 Stradale, Ferrari 812 Competizione of F8 Tributo, je kunt bij Ferrari uit veel moois kiezen. Charles Leclerc had kennelijk keuzestress en heeft iets heel anders gekocht voor in zijn vrije tijd. Volgens Autovisie is de Monegask wezen shoppen bij een andere Italiaanse supercarbouwer.
Auto van de zaak
Met Formule 1-coureurs hoef je geen medelijden te hebben. Ze moeten hard werken, maar krijgen een riant salaris, slapen in de mooiste 5-sterrenhotels, vliegen de hele wereld over en bovendien krijgen ze een mooie auto van de zaak. En dat is vooral fijn als de zaak Ferrari heet.
Charles Leclerc
In 2019 nam Charles Leclerc bij Scuderia Ferrari het stoeltje over van Räikkönen en werd in dat jaar de op een na jongste polesitter in de Formule 1. Alleen Vettel bereikte op jongere leeftijd poleposition tijdens een GP.
Uiteraard rijdt Leclerc in zijn eigen tijd ook in een auto uit Maranello. Zo heeft hij onder ander een gepersonaliseerde matzwarte Ferrari 488 Pista Spider met rood-witte striping, wat een verwijzing is naar zijn geboorteland, Monaco. Op de B-stijl van de 488 staat zijn racenummer en tussen de stoelen heeft hij zijn eigen handtekening laten borduren. Dat staat in een Ferrari toch net iets stoerder dan in je eigen B-segment crossover.
(tekst gaat verder onder de video)
Vreemdgaan
Toch willen veel F1-coureurs ook wel eens wat anders rijden dan het merk waarvoor ze het hele jaar al in de auto zitten. Zo gaf Daniel Ricciardo onlangs toe dat hij in zijn Red Bull-tijd een geheime reis maakte naar het hoofdkantoor van McLaren om een auto samen te stellen.
Lamborghini Huracan STO
En nu lijkt het erop dat ook Charles Leclerc een pikant uitstapje gemaakt heeft. Volgens Autovisie heeft de 24-jarige F1-coureur een Lamborghini Huracan STO gekocht. Deze Super Trofeo Omologata-variant is qua look en feel geïnspireerd op de circuitversies Huracán Super Trofeo EVO en de Huracán GT3 EVO.
Leclerc zal zich thuis voelen in deze supercar, want ondanks dat het model straatlegaal is, rijdt de achterwielaangedreven Huracán STO als een circuitracer. Dankzij de 640 pk sterke ongeblazen 5,2-liter V10-motor knalt hij in 3,0 seconden naar de 100 km/u en in 9,0 seconden tikt hij de 200 km/u aan. De topsnelheid ligt op 310 km/u.
De prijs van de STO bedraagt in Europa minimaal 249.412 euro, maar in Nederland gaat hij inclusief BTW en BMP makkelijk over de 400.000 euro heen.
Headerfoto: Scuderia Ferrari