Wat krijgen we nu: Citroën wijzigt zijn logo!
Zijn de 'doubles chevrons' verdwenen?
Autofabrikant Citroën heeft zijn merklogo aangepast. Gaat daarmee een stukje merkbekendheid verloren of is het merk in de toekomst juist beter herkenbaar?
Doubles chevrons
Het nieuwe Citroën-logo is een nieuwe interpretatie van het oorspronkelijke logo dat oprichter André Citroën gebruikte. Dat logo was geïnspireerd op de succesvolle producten van zijn eerste onderneming, een metaalbewerkingsbedrijf dat tandwielsystemen met schuine vertanding produceerde. De bekende ‘doubles chevrons’ in het logo en de verwijzing naar de tandwielen met schuine vertanding vormen sindsdien de kern van Citroëns identiteit.
Medio 2023 op productiemodellen
Maar nu introduceert Citroën een geheel nieuw logo. Het nieuwe logo debuteert eind september op een belangrijk conceptmodel van een gezinsauto. Vanaf medio 2023 zal het nieuwe logo stapsgewijs op de productiemodellen te zien zijn. De prominente en krachtige ovale vorm verwijst naar de nieuwe richting van de designtaal van Citroën, waarin het opvallende logo een direct herkenbaar stijlelement wordt op alle nieuwe Citroën-modellen.
Tiende restyling
De evolutie van het logo is alweer de tiende restyling ervan sinds de oprichting van de onderneming in 1919. De chevrons zijn voortaan breder en komen nadrukkelijker tot uiting in de zacht gelijnde, verticale ovale omlijsting van het logo.
Nieuwe corporate identity
De uitrol van het nieuwe logo van Citroën valt samen met de introductie van een nieuwe corporate identity. In combinatie met het motto ‘Nothing moves us like Citroën’, verwijzen het nieuwe logo en merkidentiteit naar de aanstaande ommekeer in de manier waarop het merk de toekomst van betaalbare mobiliteitsoplossingen benadert en naar zijn streven naar ontspannen en zorgeloze dienstverlening aan klanten.