Loungen in het drukke stadsverkeer doe je in de Vision Tokyo
De Mercedes-Benz Vision Tokyo is een mobiele woonkamer
Ben jij een twintiger die is opgegroeid met nieuwe media en zie je de auto niet meer als puur vervoermiddel? Dan heeft Mercedes-Benz een auto voor jou.
Mercedes-Benz noemt de autonoom rijdende Vision Tokyo een mobiele woonkamer, een ‘connected chill-out zone’ voor druk stadsverkeer. “De Mercedes-Benz Vision Tokyo is een automobiele lounge voor jonge mensen in megasteden”, aldus Gorden Wagener, Head of Design van Daimler AG. ‘De doelgroep is opgegroeid met nieuwe media en ziet de auto niet slechts als vervoermiddel, maar als digitale metgezel.’
Geen voorin of achterin
Vijf passagiers kunnen via een naar boven draaiend portier plaatsnemen op een ovale bank – er is geen ‘voorin’ of ‘achterin’, ideaal voor het onderlinge contact tijdens de autonome rit. Het connected interieur is rondom voorzien van grote led-schermen. Apps, kaarten en afbeeldingen van het in-car-entertainmentsysteem worden als hologrammen midden in het interieur weergegeven. Als de Vision Tokyo met de hand moet worden bestuurd, komt een stoel uit het midden van de bank aan de ‘voorzijde’ tevoorschijn en neemt het stuur zijn gebruikelijke positie in.
[parallex-1]
De Vision Tokyo leert je kennen
De Vision Tokyo past zich aan de inzittenden aan: met elke rit leren de systemen de inzittenden beter kennen en passen de auto aan hun voorkeuren aan. Autonoom rijden is mede mogelijk dankzij de 360-camera en het netwerk van sensors die de directe omgeving van de auto scannen.
Alubeam-lak
De Alubeam-lak accentueert de afwijkende proporties van de ruime Vision Tokyo. De blauwe accentverlichting benadrukt de lijnen – en de 26-inchwielen – en verwijst naar de emissievrije elektrische aandrijflijn.
Waterstof
De Vision Tokyo is voorzien van een brandstofcel en elektrische aandrijving. De aan boord opgewekte elektriciteit wordt opgeslagen in een accu die ook contactloos kan worden opgeladen. De actieradius bedraagt ongeveer 980 km, waarvan zo’n 190 km ‘op de accu’ en de rest met stroom die de brandstofcel in de auto opwekt.
[gallerij-1]