Mercedes-Benz populairste merk op Instagram
Mercedes-Benz populairder dan Gucci en Disney
Mercedes-Benz is het populairste merk op Instagram, zo blijkt uit recent onderzoek van het Duitse mediabureau T4 Media. Het Duitse automerk wist meer likes te scoren dan merken als BMW, Gucci, H&M en Disney.
1 miljard likes
De cumulatieve like-teller op Instagram van Mercedes-Benz oversteeg in november 2018 al de 1 miljard-grens. Mercedes-Benz is hiermee het eerste merk dat dit weet te bereiken. BMW heeft nog een lange weg te gaan om in de buurt van die magische 1 miljard likes te komen. Momenteel staat de teller van BMW op 708 miljoen likes op Instagram, goed voor een tweede positie. Naar verwachting haalt BMW de 1 miljard Instagram-likes in het vierde kwartaal van 2019.
Likes per maand
Merken als Gucci, H&M en Disney hebben respectievelijk 353 miljoen, 434 miljoen en 331 miljoen likes. Gemiddeld haalt Mercedes-Benz 25,3 miljoen likes op Instagram per maand en BMW 19,8 miljoen likes. Bij Gucci is dat 15,5 miljoen likes per maand.
Populairste automerken
Afgezien van al die Instagram-likes is Mercedes-Benz volgens Interbrand niet het meest waardevolle automerk. Die titel is nog altijd voor Toyota. Mercedes-Benz staat op de tweede plaats en BMW op de derde positie. Honda staat op vier, Ford op vijf, Hyundai op zes, Nissan op zeven, Volkswagen op acht, Audi op negen en Porsche op tien. Andere merken die in de top 100 van de Interbrand Best Global Brands 2018 voorkomen zijn Kia (71), Land Rover (78), Ferrari (80), Mini (90) en Subaru (100).