Levensreddende campagne Opel, Feyenoord en Hartstichting
‘Hand in hand voor het leven’, dat is de naam van een nieuwe campagne, geïnitieerd door Opel, Feyenoord en de Hartstichting. Het doel is het werven van 200.000 vrijwilligers voor een landelijke dekkend oproepsysteem om iedereen binnen zes minuten te kunnen reanimeren. De Feyenoord-selectie trapte af met een reanimatiecursus in De Kuip.
Jeroen Maas, Manager Public Relations bij Opel Nederland: “Het was als hoofdsponsor van Feyenoord vanaf het begin ons doel om meer te zijn dan een logo op het shirt of langs het veld. We waren dan ook direct erg enthousiast over deze samenwerking. Het redden van levens; meer maatschappelijk betrokken wordt het niet. Alle medewerkers van Opel hebben, net als de Feyenoord-selectie, het goede voorbeeld gegeven door een reanimatiecursus te volgen.” Eric Gudde, algemeen directeur Feyenoord: “De hartstocht bij het Feyenoord-legioen en de beleving waarmee onze hoofdsponsorauto’s worden ontwikkeld: dat gaat over passie, het doet je hart sneller kloppen. Maar wat als je hart er plotseling mee ophoudt? Dan is het van levensbelang dat je snel wordt geholpen. En dat willen Opel en Feyenoord samen bewerkstelligen, voor en mét de Hartstichting. Dat gaat veel verder dan clubliefde, het is een zaak die ons allen aangaat. Dat maakt deze overeenkomst uniek, voor de betrokken partijen en voor Nederland.” Floris Italianer, directeur van de Hartstichting: “Dankzij de enorme achterban en de communicatiekracht van zowel Feyenoord als Opel, denken we dat het haalbaar is om binnen afzienbare termijn de 200.000 vrijwilligers te registreren. Als we dat bereiken, winnen we zo ontzettend veel. Om het belang aan te geven: dan zijn wij in staat jaarlijks vele honderden levens te redden. Van Feyenoord-supporters, Opel-rijders, buren, dorpsgenoten en wijkbewoners. Dát beoogt de samenwerking. Vandaar ‘Hand in hand, voor het leven.’”