Met vlotte pen getekend: de nieuwe Kia Rio
Wereldwijde bestseller van Kia krijgt vervolg
Kia stelt op de Autosalon van Parijs (1-16 oktober) de nieuwe generatie Rio voor aan het publiek. Het is al de vierde generatie. De nieuwe Rio heeft grote schoenen te vullen, want van de vorige generatie verkocht Kia alleen al in 2015 wereldwijd 473.000 exemplaren.
Kia Rio: frissere outfit
De ingrediënten? Heel vertrouwd, maar wel in een frissere outfit. Kia geeft de nieuwe Rio strakkere lijnen en een rechthoekiger design. De wielbasis is gegroeid, waardoor meer interieurruimte ontstaat. Voor het design schakelde Kia de hulp in van de designcentra in Duitsland en Californië, in nauwe samenwerking met Kia’s hoofddesigncentrum in Namyang, Zuid-Korea.
[gallerij-1]
B-segment hatchback, dus veel concurrenten
Kia belooft verder meer veiligheidssystemen, volop connectiviteitsdiensten en een prettiger rijgedrag. De positionering verandert niet. De Rio is en blijft dus een B-segmenter. Dat betekent direct een flink peloton aan concurrenten, zoals de Renault Clio, de Peugeot 208, de Ford Fiesta, de Volkswagen Polo, de Nissan Micra, de Mazda 2 en ga maar door.
Begin 2017 naar Nederland
De productie van de nieuwe Rio voor de Europese markt start eind 2016. De marktintroductie vindt plaats in het eerste kwartaal van 2017. Prijzen maakt Kia later bekend.