Heb jij het nieuwe logo van Volkswagen al gezien?
10.000 vestigingen krijgen nieuw logo
Volkswagen heeft zijn logo opgefrist. De nieuwe volledig elektrische ID.3 is de eerste Volkswagen waarop het nieuwe logo siert, maar hoe ziet dat logo er eigenlijk uit? En hoe groot zijn de verschillen met voorheen?
10.000 vestigingen
Volkswagen is naar verwachting halverwege 2020 klaar met het aanpassen van alle logo’s over de hele wereld. De rebranding van Volkswagen is een van de grootste projecten van dit kaliber in de industrie wereldwijd. Al met al gaat het om 171 landen. Bij de 10.000 vestigingen van dealers en servicepartners over de hele wereld zullen ongeveer 70.000 logo’s worden vervangen. Dat is best een hele klus.
2D-logo
Volkswagen heeft gekozen voor een nieuw 2D-logo. Volgens Volkswagen oogt het modern, duidelijk en eenvoudig en is het teruggebracht naar de essentie. Het vorige logo was tot nu toe blauw en wit, maar nu breidt Volkswagen het kleurenpalet uit met nog een extra blauwtint. Het gebruik van nieuwe kleurvarianten is in de toekomst ook mogelijk. Het logo van Volkswagen zal daarom in de toekomst verlicht zijn, zowel op de auto’s als op de fabriekslocaties van het merk en bij de dealers.