Gereden – Skoda Yeti

skoda yeti
In het verleden gaf Fiat zijn Multipla een ‘nosejob’, zodat de MPV minder eigenzinnig (dus meer geaccepteerd) werd. In het geval van de Yeti zijn de ronde, kloeke mistlampen verdwenen. Die gaven de auto een geheel eigen gezicht. De nieuwe, scherp gesneden lichtunits staan de Skoda Yeti daarentegen goed. En wie dat wil, kan ze laten uitrusten met led-dagrijverlichting. De achterlichten zijn ook vernieuwd, maar minder ingrijpend.
Het interieur is grotendeels gelijk gebleven. Een nieuw driespaaksstuurwiel en een ander stofje en patroontje voor de bekleding zijn de grootste veranderingen. Het geheel doet modern aan. En de materialen voelen kwalitatief ook goed aan. De beenruimte op de achterbank is dik in orde. Ook de hoofdruimte, zelfs al is de Yeti die wij reden uitgerust met een groot schuif-/kanteldak dat nu eenmaal altijd wat hoofdruimte wegsnoept. De drie stoelen achterin kunnen opgeklapt en verwijderd worden.
De Yeti is leverbaar als 4×2 en 4×4 met vernieuwde Haldex-koppeling. Een rit over een uitdagend offroad-parcours maakt duidelijk dat de Yeti een serieuze terreinauto is. De motorvermogens lopen uiteen van 77 kW (105 pk) voor de 1.2 TSI tot 125 kW (170 pk) voor de 2.0 TDI. In januari verschijnt de vernieuwde Skoda Yeti bij de dealer.