Ford introduceert in vier jaar tijd vier SUV’s
Toenemende populariteit SUV’s biedt volgens Ford kansen
Ford voegt de komende vier jaar in totaal vier nieuwe SUV’s toe aan de modellenfamilie. De Amerikaanse autobouwer speelt in de toenemende vraag naar SUV-types.
Ford heeft hoge verwachtingen van de generatie Y (de zogeheten Millennials). Onder deze groep vallen mensen geboren in de periode 1981-2000. Dat zijn er volgens Ford ongeveer 160 miljoen. Uit onderzoek van Ford zou blijken dat een fors deel van deze generatie gaat rijden in een SUV. Generatie Y begint langzaamaan gezinnen te stichten. Dat vraagt om ruimere en grotere auto’s. De fabrikant stelt ook dat oudere mensen steeds vaker overstappen op een SUV. Volgens Fords marketingbaas Mark LaNeve biedt dat ook kansen voor het concern.
Nieuwe segmenten betreden
Welke SUV-modellen uitbrengt, kan Ford nog niet melden. Wel maakt het merk duidelijk dat het om modellen gaat voor segmenten waarin Ford nu nog niet actief is. Ford noemt nadrukkelijk vier nieuwe typenamen. De autobouwer bekijkt alle segmenten en verschillende aandrijflijnen. Ook hybride, plug-in hybride en volledig elektrische aandrijfconcepten behoren tot de mogelijkheden.
[parallex-1]