F1 2018: Preview en eerste gameplaybeelden
"Meer klassieke auto's in F1 2018." - Interview
Door Bart Oostvogels. Mede-hoofdredacteur AutoRAI.nl en MotorRAI.nl. In de wieg gelegd als automotive journalist. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter! Als het maar wielen heeft. |
Codemasters en Koch Media hebben de eerste details van F1 2018, de officiële game van het Formule 1-kampioenschap, aangekondigd. Daarnaast zijn ook de eerste gameplaybeelden gepresenteerd. Paul Jeal, F1-franchisedirecteur bij Codemasters, verklapt de eerste details.
Succes van F1 2017 evenaren
“We waren zeer verheugd over de warme ontvangst van de veelgeprezen F1 2017-game, een uitstekende basis om met F1 2018 op verder te bouwen”, aldus Paul Jeal, F1-franchisedirecteur bij Codemasters. “De afgelopen jaren hebben we nauw contact onderhouden met onze fans om te begrijpen wat zij belangrijk vinden.”
Meer klassieke auto’s
Wat is er allemaal nieuw? Paul Jeal vervolgt: “Om spelers dieper dan ooit onder te dompelen in de wereld van F1, is de Career-stand verder uitgebreid, inclusief de terugkeer van een zeer gewilde functie. We voegen ook meer klassieke auto’s toe, waarbij we goed hebben geluisterd naar onze fans, die we vroegen naar de historische F1-auto’s waar ze het liefst mee zouden willen rijden. Naast deze grote toevoegingen zijn er nog vele andere verbeteringen, die we in de loop naar de lancering van de game zullen onthullen.”
Alle officiële teams, coureurs en circuits
F1 2018 bevat alle officiële teams, coureurs en circuits van het seizoen 2018. Dit jaar wordt de Franse Grand Prix voor het eerst sinds 2008 weer gereden op het Circuit Paul Ricard en keert ook de Duitse Grand Prix op de Hockenheimring terug. In een eerste gameplayvideo is te zien hoe Charles Leclerc van het Alfa Romeo Sauber F1-team een ronde rijdt over zijn thuiscircuit, het iconische Circuit de Monaco.
VIDEO: F1 2018 met Charles Leclerc op Monaco – Gameplay
Herziene systemen
In de trailer is goed te zien hoe sterk de graphics zijn van F1 2018. “Een van de grootste visuele verbeteringen voor F1 2018 komt voort uit onze herziene systemen voor verlichting, lucht, wolken en atmosferische omstandigheden”, zegt Stuart Campbell, de Art Director van F1 2018. “Deze systemen werken nauw samen en beïnvloeden alle aspecten van de weergave, waardoor de game overtuigender dan ooit in beeld verschijnt. Onze nieuwe wolkentechnologie komt dichter bij de werkelijkheid met verbeterde wolkenformaties en respons op licht tijdens de verschillende weerscenario’s die een belangrijk onderdeel zijn van de F1. Zelfs op een heldere dag ziet de lucht er interessant uit, met zeer gedetailleerde wolken en vliegtuigsporen. Het nieuwe atmosferische systeem geeft een echt gevoel van diepte door de lucht en het terrein op een meer samenhangende manier met elkaar te verbinden, voor verbluffend mooie uitzichten.”
Voertuigfysica
Er zijn meer verbeteringen doorgevoerd, onder maar aan het autofysica-systeem. Daarover kan Lee Mather, Game Director van de F1-games, meer vertellen. “Voor F1 2018 hebben we een door de speler beheerd Energy Recovery System (ERS) toegevoegd aan de voertuigfysica, in ons streven de sport zo authentiek mogelijk te recreëren. Spelers kunnen verschillende instellingen kiezen voor de krachtige interne verbrandingsmotor. Dankzij de toevoeging ERS krijgt de speler een nóg authentiekere Formule 1-ervaring, en zullen de races ook nog eens spannender en gevarieerder worden.”
De release van F1 2018 vindt plaats op vrijdag 24 augustus 2018. De racegame verschijnt op de PlayStation4, Xbox One en Windows-pc.