Citroën maakt auto’s per direct duizenden euro’s goedkoper
Hoe heeft Citroën dat bereikt?
Citroën wijzigt per september 2023 de opbouw van de modellenline-up dat zorgt voor een eenvoudiger aankoopproces, betere levertijden en gunstigere prijzen. De nieuwe invulling van line-up Citroën begrijpelijker en gebruiksvriendelijker voor klanten, resulteert in eenvoudiger aankoopproces.
You, Plus en Max
Per september beperkt Citroën zich tot drie uitrustingsniveaus per model, elk met maximaal vijf optiepakketten. Alles is dan gecentreerd rond de uitrustingsniveaus You, Plus en Max. De vermindering van diversiteit – gebaseerd op een kleiner assortiment – zal ook leiden tot verbeterde levertijden. Citroën beperkt zich tot maximaal vijf optiepakketten per uitrustingsniveau. De carrosseriekleur blijft een keuze, onafhankelijk van versies en optiepakketten.
De prijzen per 1 september 2023 zijn als volgt:
Model | Huidige prijs | Prijs per september |
C3 | € 19.990 | € 18.400 |
C3 Aircross | € 31.150 | € 27.400 |
C4 | € 31.710 | € 29.400 |
ë-C4 | € 40.140 | € 37.830 |
C4 X | € 32.560 | € 29.450 |
ë-C4 X | € 40.990 | € 38.680 |
C5 Aircross | € 39.870 | € 37.900 |
C5 X | € 47.220 | € 46.400 |
Duizenden euro’s goedkoper
Zoals je ziet zijn sommige auto’s duizenden euro’s goedkoper. Voor de consument is dat extra voordelig. Zelfs de batterij-elektrische auto’s zijn stukken goedkoper geworden.
Andere voordelen
“Vereenvoudiging van het assortiment is ook een voordeel als je kijkt naar nieuwe consumententrends, vooral in de digitale wereld. Een website – het eerste medium waarop klanten informatie zoeken over een nieuw model – moet beknopt zijn en duidelijke informatie bieden op een voor de hand liggende manier. Het nieuwe Citroën-gamma maakt dit mogelijk. In het verlengde daarvan is het ook een stap naar nieuwe marketingkanalen zoals online verkoop. Het verminderen van de diversiteit maakt het ook mogelijk om de productie te optimaliseren, het voorraadbeheer te vergemakkelijken en de kostenbeheersing te verbeteren. Voor klanten resulteert dit in juiste prijzen en kortere levertijden. Citroën zet zich in voor een eerlijk prijsbeleid en wil de komende maanden een prijsbeleid uitrollen dat het onvoorspelbare element van promoties vermindert ten gunste van meer transparante, aantrekkelijke prijzen die in alle verkoopkanalen gelijk zijn”, aldus de woordvoerder van Citroën.