De in 2021 geïntroduceerde Toyota Highlander is voor Europa een volledig nieuw model, maar internationaal gezien is het al een bekende modellijn. De eerste generatie kwam in 2000 op de markt en werd gebouwd op het platform van de Camry. Het model was vooral gericht op de VS, maar werd ook in enkele andere werelddelen geleverd. In Japan en Australië gaat het model onder de naam Kluger door het leven. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De in 2021 geïntroduceerde Toyota Highlander is voor Europa een volledig nieuw model, maar internationaal gezien is het al een bekende modellijn. De eerste generatie kwam in 2000 op de markt en werd gebouwd op het platform van de Camry. Het model was vooral gericht op de VS, maar werd ook in enkele andere werelddelen geleverd. In Japan en Australië gaat het model onder de naam Kluger door het leven.
Nieuwe generaties
Voor modeljaar 2005 verscheen voor het eerst een hybride-uitvoering. In 2007 verscheen de tweede generatie van de SUV, die zich inmiddels had bewezen als een populair model. Het concept bleef hetzelfde, maar de auto had wel een volledig nieuw uiterlijk en was iets in afmetingen gegroeid. Precies hetzelfde geldt voor de derde generatie, die in 2013 op de markt kwam. Het model was inmiddels in meer landen leverbaar geworden, waarbij vooral China een steeds belangrijkere afzetmarkt werd.
Naar Europa
Eind 2019 verscheen de vierde en huidige generatie. Voor het eerst is de auto vooral een evolutie van het voorgaande model. Dat is op zich niet vreemd, want die was populairder dan ooit. Nog altijd deelt de auto zijn platform met (o.a.) de Camry. Sinds 2021 is de Highlander ook officieel leverbaar in Europa. Hier wordt alleen de Hybrid geleverd, maar dat is met een vermogen van bijna 250 pk zeker geen straf.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 2.487 cm³ |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,4 m |
Vermogensrange | alleen 182 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 182 kW (248 pk) |
Systeemkoppel | 270 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 8,3 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Algemeen
Transmissie | CVT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | januari 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 62.995 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/65 R18 |
L x B x H | 4.966 x 1.930 x 1.755 mm |
Wielbasis | 2.850 mm |
Massa leeg | 1.990 kg |
Max. aanh. gew. | 2.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 865 l |
Tankinhoud | 65 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,6 l/100km |
CO₂-emissie | 149 g/km |
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng