Zij het met kleine onderbrekingen in de jaren ’40 en ’90 is de Phantom het langstgeproduceerde model van het merk. De eerste generatie van het vlaggenschip werd in 1925 geïntroduceerd. Het model evolueerde tot de Phantom VI in 1968, een model dat zonder ingrijpende wijzigingen maar liefst tot en met 1991 in productie bleef. Lees verder
Zij het met kleine onderbrekingen in de jaren ’40 en ’90 is de Phantom het langstgeproduceerde model van het merk. De eerste generatie van het vlaggenschip werd in 1925 geïntroduceerd. Het model evolueerde tot de Phantom VI in 1968, een model dat zonder ingrijpende wijzigingen maar liefst tot en met 1991 in productie bleef.
Net even anders
Na enige tussentijd verscheen in 2003 de Phantom VII. Weg waren de klassieke lijnen, maar nog altijd blijft het model zijn uitstraling als toppunt van luxe en status behouden. Nieuw was dat de auto er sinds 2007 en 2008 ook als cabriolet en coupé was: de Drophead Coupe en Coupe.
Nummer acht
Na lange tijd zonder al te grote wijzigingen in productie te zijn geweest, was het in 2016 tijd voor opvolging. Toen verscheen de huidige Phantom VIII. De auto staat op een volledig nieuw ontwikkeld platform en is ook op technologisch vlak weer helemaal bij de tijd, maar toch blijft ook een hoop bij het oude. Zo is het strakke design heel herkenbaar, biedt de auto wederom alle denkbare luxe en ligt er voorin gewoon weer een vertrouwde V12. De Coupe en Drophead Coupe hebben voorlopig nog een opvolging gekregen.
Technisch
Motortype | benzine, V12 |
Cilinderinhoud | 6.749 cm³ |
Max. vermogen | 338 kW (460 pk) |
Bij | 5.350 tpm |
Max. koppel | 720 Nm |
Bij | 3.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 13,1 m |
Vermogensrange | alleen 338 KW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 2-drs. cabriolet |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | januari 2009 |
Laatste facelift | januari 2013 |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 551.000 |
Bijzonderheden | De Phantom Drophead Coupé heeft 42 houten interieurpanelen. Het maken, slijpen, lakken en polijsten van deze panelen duurt een maand en is handwerk. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/50 R21 |
L x B x H | 5.612 x 1.987 x 1.566 mm |
Wielbasis | 3.320 mm |
Massa leeg | 2.630 kg |
Inh. bag. ruimte. | 315 l |
Tankinhoud | 80 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 14,8 l/100km |
CO₂-emissie | 347 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 5,8 s |
Topsnelheid | 240 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng