De eerste Renault Mégane werd geïntroduceerd in 1995, als opvolger van de 19. De auto heeft verschillende carrosserievormen gekend, maar omdat Renault zich met de auto nadrukkelijker richt op gezinnen is de auto er nu alleen nog als vijfdeurs hatchback en stationwagen. De sedanversie wordt niet in Nederland geleverd. In 2021 verdween ook de hatchback uit de Nederlandse prijslijsten. Enerzijds opmerkelijk, anderzijds te verklaren gezien het feit dat de Estate veel populairder is en de volledig nieuwe Mégane E-Tech Electric dat jaar op de markt kwam. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste Renault Mégane werd geïntroduceerd in 1995, als opvolger van de 19. De auto heeft verschillende carrosserievormen gekend, maar omdat Renault zich met de auto nadrukkelijker richt op gezinnen is de auto er nu alleen nog als vijfdeurs hatchback en stationwagen. De sedanversie wordt niet in Nederland geleverd. In 2021 verdween ook de hatchback uit de Nederlandse prijslijsten. Enerzijds opmerkelijk, anderzijds te verklaren gezien het feit dat de Estate veel populairder is en de volledig nieuwe Mégane E-Tech Electric dat jaar op de markt kwam.
Bijtelling
Niet alleen gezinnen, maar ook de zakelijke rijder weet de Mégane te vinden. Dankzij bijtellingsvoordeel waren sommige uitvoeringen erg populair, maar nu die voordelen zo goed als voorbij zijn weet de auto ook van zichzelf genoeg kopers aan te trekken voor een plaats in de verkoop-top-10 van Nederland.
Sportief
Hoewel gezinnen en zakelijke rijders de belangrijkste doelgroepen zijn voor de huidige Mégane, komt de sportieve rijder ook weer aan zijn trekken. Zo is de auto leverbaar als semi-sportieve GT en als ‘volbloed’ R.S.. Alleen het sportieve uiterlijk? Dat kan met de GT-Line.
Renault Mégane E-Tech Electric
De Renault Mégane E-Tech Electric is de indirecte opvolger van de Mégane hatchback. Indirect, omdat beide modellen (buiten Nederland) vooralsnog naast elkaar worden geleverd. Verder is de Mégane E-Tech Electric een wat hoger model en volledig elektrisch aangedreven. De Mégane E-Tech Electric deelt zijn technische basis met de Nissan Ariya, maar is in vergelijking daarmee wel veel minder SUV-achtig.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cm³ |
Max. vermogen | 202 kW (275 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 360 Nm |
Bij | 3.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,3 m |
Vermogensrange | 75 tot 163 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 3-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | januari 2009 |
Laatste facelift | september 2013 |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De Trophy RS-versie van de Mu00e9gane Coupu00e9 was een van de snelste voorwielaandrijvers ooit voor op de openbare weg. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/40 R18 / 235/35 R19 |
L x B x H | 4.299 x 1.848 x 1.435 mm |
Wielbasis | 2.636 mm |
Massa leeg | 1.354 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 344 l |
Tankinhoud | 60 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 7,5 l/100km |
CO₂-emissie | 174 g/km |
Energielabel | E |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,0 s |
Topsnelheid | 254 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng