De geschiedenis van Opels (op dit moment) grootste SUV gaat terug tot 1991. Toen introduceerde het merk de Frontera, een rebadgevariant van een terreinwagen die wereldwijd beter bekend staat als de Isuzu MU. Na het verschijnen van een tweede generatie in 1998 bleef die modellenlijn tot 2004 in de showrooms staan. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De geschiedenis van Opels (op dit moment) grootste SUV gaat terug tot 1991. Toen introduceerde het merk de Frontera, een rebadgevariant van een terreinwagen die wereldwijd beter bekend staat als de Isuzu MU. Na het verschijnen van een tweede generatie in 1998 bleef die modellenlijn tot 2004 in de showrooms staan.
Meer alledaags
In 2006 verscheen opvolging in de vorm van de Antara. Die auto was veel minder nadrukkelijk een terreinwagen en daarmee ook beter geschikt voor alledaags gebruik. Op de Europese markt kreeg de auto er als Chevrolet Captiva een tweelingbroer bij. Net als voorganger Frontera was ook de Antara wereldwijd onder verschillende merk- en typenamen te koop.
Anders
Na opnieuw twee jaar tussentijd werd de Antara in 2017 opgevolgd door de Grandland X. Die doet een aantal zaken anders. Zo wijkt men met het model af van typenamen die eindigen op een a, maar groter nieuws is dat de auto niet langer een General Motors-ontwikkeling is. Na de kleinere Crossland X is de Grandland X een van de eerste resultaten van een nieuwe samenwerking tussen Opel en de Franse PSA-groep. Inmiddels is Opel overigens volledig door PSA overgenomen. In 2021 onderging de Grandland X een facelift, waarbij de 'X' kwam te vervallen en de auto werd voorzien van het nieuwe Opel Vizor-merkgezicht en een volledig nieuw dashboard.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.199 cm³ |
Max. vermogen | 96 kW (130 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 230 Nm |
Bij | 1.750 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,7 m |
Vermogensrange | 96 tot 221 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie: 8AT) |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | oktober 2017 |
Laatste facelift | juli 2021 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 38.349 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/65 R17 |
L x B x H | 4.477 x 1.906 x 1.609 mm |
Wielbasis | 2.675 mm |
Massa leeg | 1.331 kg |
Max. aanh. gew. | 1.400 kg |
Inh. bag. ruimte. | 514 l |
Tankinhoud | 53 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,4 l/100km |
CO₂-emissie | 145 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,1 s |
Topsnelheid | 197 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng