In 1991 werd de populaire Kadett vervangen door de Astra, een auto die net zo geliefd bleek bij het autokopende publiek. De eerste generatie is nog altijd geregeld op onze wegen te zien. De interne benaming voor de auto telde door vanaf de laatste Kadett, de E, waardoor men begon met de Astra F. Inmiddels zijn we aangekomen bij de Astra K, die elders ter wereld ook als Holden Astra en Buick Verano in de prijslijsten staat. Die laatste is er ook als sedan. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 1991 werd de populaire Kadett vervangen door de Astra, een auto die net zo geliefd bleek bij het autokopende publiek. De eerste generatie is nog altijd geregeld op onze wegen te zien. De interne benaming voor de auto telde door vanaf de laatste Kadett, de E, waardoor men begon met de Astra F. Inmiddels zijn we aangekomen bij de Astra K, die elders ter wereld ook als Holden Astra en Buick Verano in de prijslijsten staat. Die laatste is er ook als sedan.
Uitvoeringen
Terug naar ons eigen land, waar de Astra te koop is als vijfdeurs hatchback en als stationwagen, de Sports Tourer. Er zijn zowel op de zakelijke leaserijder als op de particuliere koper gerichte uitvoeringen, maar de sportieve rijder moet nog altijd wachten op zijn OPC- of GSi-versie. Van eerdere generaties werd in de vorm van de GTC ook een sportieve driedeursvariant geleverd, maar die is na één generatie weer komen te vervallen.
Motoren en transmissies
De Astra wordt geleverd met een ruim aanbod aan motoren, die allemaal zijn voorzien van een turbo. Er is keuze uit reguliere benzine- en dieselmotoren, maar ook een plug-in hybride. Een volledig elektrische Astra-e staat voor de komende jaren op stapel.
Veel concurrentie
De Opel Astra bevindt zich niet bepaald alleen in het C-segment. Hij moet het opnemen tegen serieuze concurrentie van auto’s als de Volkswagen Golf en Renault Mégane, maar weet zich goed tegen hen staande te houden.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cm³ |
Max. vermogen | 206 kW (280 pk) |
Bij | 5.300 tpm |
Max. koppel | 400 Nm |
Bij | 2.400 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,9 m |
Vermogensrange | 88 tot 206 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 3-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | december 2011 |
Laatste facelift | juli 2012 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 50.920 |
Bijzonderheden | De GTC van de vorige generatie Astra is alleen nog levebaar als sportieve OPC. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/40 R19 |
L x B x H | 4.466 x 2.020 x 1.482 mm |
Wielbasis | 2.695 mm |
Massa leeg | 1.450 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 380 l |
Tankinhoud | 56 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 7,8 l/100km |
CO₂-emissie | 184 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,0 s |
Topsnelheid | 250 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng