Hoewel de naam anders doet vermoeden, heeft de Opel Ampera-e weinig te maken met de Ampera die van 2010 tot en met 2015 van de band liep. Waar dat een sedanachtige hybride met range extender was, is de huidige Ampera-e een compacte MPV met volledig elektrische aandrijving. De auto is eigenlijk een Chevrolet en wordt door dat merk in Noord-Amerika verkocht als de Bolt EV. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Hoewel de naam anders doet vermoeden, heeft de Opel Ampera-e weinig te maken met de Ampera die van 2010 tot en met 2015 van de band liep. Waar dat een sedanachtige hybride met range extender was, is de huidige Ampera-e een compacte MPV met volledig elektrische aandrijving. De auto is eigenlijk een Chevrolet en wordt door dat merk in Noord-Amerika verkocht als de Bolt EV.
Elektrisch rijden bereikbaarder
De in 2017 geïntroduceerde Opel Ampera-e komt op een volle acculading zo’n 345 kilometer ver en maakt elektrisch rijden daarmee voor een groter publiek toegankelijk. De aanschafprijs blijft vrij fors in vergelijking met concurrerende modellen met verbrandingsmotor, maar aan de andere kant is de Ampera-e wel een van de meest betaalbare volledig elektrische auto’s op dit moment. Daarnaast blijft de aanschafprijs onder de 50.000 eurogrens voor het bijtellingsvoordeel voor de zakelijke rijder.
Ampera-e blijft leverbaar
Sinds 2018 is Opel geen onderdeel meer van General Motors, maar van de PSA Groep. Desondanks blijft Opel het model voorlopig ‘lenen’ van Chevrolet, dus de beschikbaarheid van de Ampera-e zit voorlopig wel goed. Sterker nog: doordat er extra exemplaren beschikbaar komen voor Nederland zal de levertijd verkort worden naar zes maanden.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 60 kWh kWh |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,8 m |
Actieradius | 520 km |
Vermogensrange | alleen 150 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 150 kW (204 pk) |
Systeemkoppel | 360 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 7,3 s |
Topsnelheid | 150 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | april 2017 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 44.799 |
Bijzonderheden | De Opel Ampera-e behoort qua actieradius tot de toppers in deze prijsklasse. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/50 R17 |
L x B x H | 4.164 x 1.765 x 1.594 mm |
Wielbasis | 2.600 mm |
Massa leeg | 1.611 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 381 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng