De Nissan Murano werd geïntroduceerd in 2002 en kwam in 2004 ook naar Europa. In Europa was de Murano min of meer het luxere alternatief voor de meer offroadgerichte X-Trail, maar de auto was vooral voor de Amerikaanse markt bedoeld. Daar was het gewoon een middenklassemodel. De Murano is vernoemd naar de gelijknamige stad in Italië. Met één V6-motor was het motorenaanbod lekker overzichtelijk. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De Nissan Murano werd geïntroduceerd in 2002 en kwam in 2004 ook naar Europa. In Europa was de Murano min of meer het luxere alternatief voor de meer offroadgerichte X-Trail, maar de auto was vooral voor de Amerikaanse markt bedoeld. Daar was het gewoon een middenklassemodel. De Murano is vernoemd naar de gelijknamige stad in Italië. Met één V6-motor was het motorenaanbod lekker overzichtelijk.
Tweede generatie
Eind 2007 werd de tweede generatie geïntroduceerd, die gezien de late introductie al voor modeljaar 2009 in de boeken ging. De tweede generatie was een evolutie van het eerste model. Het motorenaanbod werd nu uitgebreid met een viercilindermotor om in Europa beter te kunnen scoren. Bijzonder is de toevoeging van de CrossCabriolet-uitvoering in 2011, die echter bleef voorbehouden aan de VS.
Niet meer voor Europa
De derde generatie Murano verscheen in 2015 en was opnieuw een evolutie. De auto werd echter niet meer in Europa geleverd omdat de verkopen van de eerste generaties onvoldoende waren gebleken. Ook in thuisland Japan werd de auto niet meer geleverd, waarmee Noord-Amerika vrijwel de enige markt werd voor de Murano. De Murano onderging in 2019 een facelift en staat in die vorm nog altijd in de Noord-Amerikaanse showrooms.
Technisch
Motortype | benzine, V6 |
Cilinderinhoud | 3.498 cm³ |
Max. vermogen | 188 kW (255 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 334 Nm |
Bij | 4.400 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 11,6 m |
Vermogensrange | 140 tot 188 kW |
Algemeen
Transmissie | CVT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | oktober 2008 |
Laatste facelift | november 2010 |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | De uiterst luxe Murano werd gebouwd in de VS. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/65 R18 |
L x B x H | 4.835 x 1.885 x 1.720 mm |
Wielbasis | 2.825 mm |
Massa leeg | 1.833 kg |
Max. aanh. gew. | 1.585 kg |
Inh. bag. ruimte. | 402 l |
Tankinhoud | 82 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 10,6 l/100km |
CO₂-emissie | 248 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 8,0 s |
Topsnelheid | 210 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng