De Europese MG MG5 kwam in 2020 op de markt in het Verenigd Koninkrijk. Het was een Europese en elektrisch aangedreven versie van de in 2017 geïntroduceerde Roewe i5. Die Chinese middenklasser is leverbaar als sedan en als stationwagen, maar de Europese MG-versie is alleen leverbaar als stationwagen. Vanwege de elektrische aandrijving heette het model in Engeland MG MG5 EV. Afhankelijk van het batterijpakket heeft de MG5 EV een actieradius van 344 tot liefst 501 km volgens de WLTP-cyclus. Daarnaast onderscheidt de MG5 EV zich door het feit dat het vooralsnog de enige volledig elektrische stationwagen in Europa is. Lees verder
De Europese MG MG5 kwam in 2020 op de markt in het Verenigd Koninkrijk. Het was een Europese en elektrisch aangedreven versie van de in 2017 geïntroduceerde Roewe i5. Die Chinese middenklasser is leverbaar als sedan en als stationwagen, maar de Europese MG-versie is alleen leverbaar als stationwagen. Vanwege de elektrische aandrijving heette het model in Engeland MG MG5 EV. Afhankelijk van het batterijpakket heeft de MG5 EV een actieradius van 344 tot liefst 501 km volgens de WLTP-cyclus. Daarnaast onderscheidt de MG5 EV zich door het feit dat het vooralsnog de enige volledig elektrische stationwagen in Europa is.
MG MG5 voor Nederland
In 2021 onderging de elektrische versie van de Roewe en de MG5 een facelift. Kort daarna, begin 2022, werd de MG5 onder de naam MG5 Electric ook geïntroduceerd in Nederland en enkele andere Europese landen. Afgezien van de uiterlijke wijzigingen van het faceliftmodel, kreeg de auto iets meer pk’s. De officiële actieradius bedraagt nu 320 tot 400 kilometer volgens WLTP-cyclus, afhankelijk van het gekozen batterijpakket. Nog altijd onderscheidt de MG5 Electric zich met het feit dat het de enige volledig elektrische stationwagen is, maar daarnaast is de auto ook relatief voordelig ten opzichte van de geboden actieradius. Net als de MG ZS EV, zou de MG5 Electric dus zomaar een succes kunnen worden.
Nog een MG 5
In China wordt al sinds 2012 een MG 5 verkocht. De eerste generatie was tot en met 2018 leverbaar als hatchback en als compacte sedan. Dit model was gerelateerd aan de Roewe 350, de voorganger van de genoemde Roewe i5. Na een korte ‘pauze’ kwam in 2020 de tweede generatie MG 5 op de markt, alleen nog als compacte sedan. Deze Chinese MG 5 is technisch gerelateerd aan de Roewe i5, met als verschil dat de Chinese MG 5 alleen leverbaar is met benzinemotoren.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 50,3 kWh |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | schijven/trommels |
Draaicirkel | 11,3 m |
Actieradius | 320 km |
Laadtijd bij 220V | 5:00 uur |
Vermogensrange | alleen 130 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 130 kW (177 pk) |
Systeemkoppel | 280 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 8,3 s |
Topsnelheid | 185 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. stationwagen |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | februari 2022 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 33.985 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/60 R16 |
L x B x H | 4.600 x 1.818 x 1.543 mm |
Wielbasis | 2.659 mm |
Massa leeg | 1.562 kg |
Max. aanh. gew. | 500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 479 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng