Met de MG4 breidt het ‘herboren’ merk zijn Europese aanbod verder uit. Het mengt zich in het C-segment, dat in Europa erg belangrijk is. In het bijzonder probeert MG met de MG4 een graantje mee te pikken van het succes van de Volkswagen ID.3. Net als die Volkswagen is de MG4 een relatief hoge vijfdeurs hatchback. Ook net als de ID.3 en bovendien alle andere (Europese) MG-modellen is de MG4 volledig elektrisch aangedreven. De MG4 is ontwikkeld als een wereldwijd model, maar met de Europese markt als belangrijkste doelgroep. Lees verder
Met de MG4 breidt het ‘herboren’ merk zijn Europese aanbod verder uit. Het mengt zich in het C-segment, dat in Europa erg belangrijk is. In het bijzonder probeert MG met de MG4 een graantje mee te pikken van het succes van de Volkswagen ID.3. Net als die Volkswagen is de MG4 een relatief hoge vijfdeurs hatchback. Ook net als de ID.3 en bovendien alle andere (Europese) MG-modellen is de MG4 volledig elektrisch aangedreven. De MG4 is ontwikkeld als een wereldwijd model, maar met de Europese markt als belangrijkste doelgroep.
Dun batterijpakket voor MG4
Veel fabrikanten maken van hun volledig elektrische auto’s een hoog model zodat er ruimte is voor het batterijpakket. MG laat zien dat dat niet per se nodig is. Hoewel de MG4 voor een hatchback relatief hoog is, blijft het duidelijk een hatchback en is het geen SUV-achtige. Dat heeft het merk kunnen bereiken dankzij een extra dun batterijpakket. MG noemt dit zelf het One Pack-batterijsysteem. Dit batterijpakket is niet alleen ruimtebesparend, maar zou indien nodig ook eenvoudig verwisseld moeten kunnen worden voor een nieuwe. Ook helemaal bij de tijd is het laadsysteem, want opladen kan met 800 volt. Dat kunnen nog altijd maar weinig elektrische auto’s, zeker in deze klasse. Afhankelijk van de uitvoering bedraagt de actieradius zo’n 450 kilometer (WLTP).
MG4 als sportieve hatchback
Volgens MG biedt de MG4 betere rijeigenschappen dan de gemiddelde auto. De batterij zorgt natuurlijk sowieso voor een laag zwaartepunt, maar daarnaast heeft MG ook een 50:50 gewichtsverdeling over voor/achter weten te bereiken. Dat staat doorgaans inderdaad garant voor goede rijeigenschappen. Hoewel cijfers niet alles zeggen, sprint de MG4 met afhankelijk van de uitvoering een vermogen van net iets meer dan 200 pk in 7,9 seconden naar de 100 km/u. Een ‘echte’ sportuitvoering met liefst 449 pk is aangekondigd. Die zou al in 3,8 seconden op de 100 km/u moeten zitten. Gezien de focus van MG op de Europese markt zal die versie ook wel deze kant op komen.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 50,8 kWh |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,6 m |
Actieradius | 351 km |
Vermogensrange | 125 tot 150 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 125 kW (170 pk) |
Systeemkoppel | 250 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 7,7 s |
Topsnelheid | 160 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | november 2022 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 7 jaar |
Vanafprijs | € 30.785 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/60 R16 |
L x B x H | 4.287 x 1.836 x 1.504 mm |
Wielbasis | 2.705 mm |
Massa leeg | 1.655 kg |
Max. aanh. gew. | 500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 363 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng