De Land Rover Discovery Sport is sinds 2014 de opvolger van de Freelander. Het nieuwe model wordt ten opzichte van de Freelander iets hoger gepositioneerd en opgenomen in de Discovery-lijn van het merk. Daarmee wordt ook de naam Discovery anders gebruikt dan voorheen. Net als Range Rover staat het voor een hele modellijn, die in het geval van de Discovery is gericht op ‘voertuigen voor de vrije tijd’. Lees: de meer alledaagse modellen ten opzichte van de luxe Range Rover-lijn en de Defender. Lees verder
Land rover Discovery sport uitvoeringen
De Land Rover Discovery Sport is sinds 2014 de opvolger van de Freelander. Het nieuwe model wordt ten opzichte van de Freelander iets hoger gepositioneerd en opgenomen in de Discovery-lijn van het merk. Daarmee wordt ook de naam Discovery anders gebruikt dan voorheen. Net als Range Rover staat het voor een hele modellijn, die in het geval van de Discovery is gericht op ‘voertuigen voor de vrije tijd’. Lees: de meer alledaagse modellen ten opzichte van de luxe Range Rover-lijn en de Defender.
Toch nog Ford-roots?
De Discovery Sport deelt zijn technische basis met de Range Rover Evoque en Jaguar E-Pace. Een opvallend feitje is dat de samenwerking met Ford die Jaguar-Land Rover ooit had, nog steeds zijn sporen achterlaat. Het platform van dit trio is namelijk afgeleid van het Ford-platform waar onder andere de vorige Ford Mondeo en laatste Freelander op stonden. Wel is 90% van de onderdelen volledig opnieuw ontworpen om aan Land Rovers eisen te voldoen.
Ruimte
Dat de relatief compacte Discovery Sport toch een hoop ruimte te bieden heeft, blijkt wel uit de prijslijst. De auto kan namelijk ook als zevenzitter worden besteld. Dan gaat het echter wel om twee kleine extra stoeltjes achterin, bedoeld voor kinderen. Interessant voor de ondernemers: er is ook een grijskentekenversie. Zonder achterbank, maar met plaats voor twee europallets.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.997 cm³ |
Max. vermogen | 120 kW (163 pk) |
Bij | 3.750 tpm |
Max. koppel | 380 Nm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,8 m |
Vermogensrange | 120 tot 227 kW |
Algemeen
Transmissie | 9AT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | januari 2015 |
Laatste facelift | mei 2019 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 80.089 |
Bijzonderheden | Ook leverbaar als zevenzitter. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/65 R17 |
L x B x H | 4.597 x 2.069 x 1.727 mm |
Wielbasis | 2.741 mm |
Massa leeg | 1.949 kg |
Max. aanh. gew. | 2.200 kg |
Inh. bag. ruimte. | 963 l |
Tankinhoud | 65 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,6 l/100km |
CO₂-emissie | 172 g/km |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,2 s |
Topsnelheid | 195 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng