In 2014 verscheen de Infiniti Q50. Met de komst van de auto introduceerde het merk ook meteen een nieuw naamgevingssysteem waarbij alle ‘gewone’ auto’s een Q-aanduiding krijgen en alle SUV-achtige modellen een aanduiding die begint met QX. De nieuwe Q50 was bij introductie het eerste volledig nieuwe model met de nieuwe typenaam, de overige modellen werden met een modeljaarupdate omgedoopt. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2014 verscheen de Infiniti Q50. Met de komst van de auto introduceerde het merk ook meteen een nieuw naamgevingssysteem waarbij alle ‘gewone’ auto’s een Q-aanduiding krijgen en alle SUV-achtige modellen een aanduiding die begint met QX. De nieuwe Q50 was bij introductie het eerste volledig nieuwe model met de nieuwe typenaam, de overige modellen werden met een modeljaarupdate omgedoopt.
Japanse BMW
De Q50 is de opvolger van de G-serie sedan, waarmee Infiniti zich wist te positioneren als het Japanse BMW. Als we het modellenaanbod van de merken vergelijken, dan zit de Q50 op het niveau van de 3 Serie. De coupé- en cabriomodellen van de G-serie gingen als zelfstandige modellen door als Q60. Eigenlijk precies zoals BMW dat doet met de 4 Serie.
Red Sport
Een ‘Japanse BMW’ kan natuurlijk niet zonder sportversie en in het geval van de Q50 is dat de in 2016 geïntroduceerde Red Sport. Deze 400 pk sterke uitvoering zit in zo’n 4,5 seconden op de 100 km/h. In 2016 kreeg de Q50 een modeljaarupdate. Het introductiemoment voor de tweede generatie is al bekend: die kunnen we in 2020 verwachten. Wereldwijd dan, want begin 2020 vertrekt Infiniti als merk geheel uit Europa.
Technisch
Motortype | benzine, V6 |
Cilinderinhoud | 2.997 cm³ |
Max. vermogen | 298 kW (405 pk) |
Bij | 6.400 tpm |
Max. koppel | 475 Nm |
Bij | 1.600 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,2 m |
Vermogensrange | 125 tot 298 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | september 2013 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Niet meer leverbaar | sinds maart 2019 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 68.850 |
Bijzonderheden | De Q50 3.0t is een bijzonder krachtige versie dankzij een 3,0-liter twinturbomotor. Veel prestaties voor deze prijs. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/40 R19 |
L x B x H | 4.800 x 1.820 x 1.430 mm |
Wielbasis | 2.850 mm |
Massa leeg | 1.790 kg |
Max. aanh. gew. | 1.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 500 l |
Tankinhoud | 80 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 9,1 l/100km |
CO₂-emissie | 206 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 5,1 s |
Topsnelheid | 250 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng