In 2003 presenteerde Ford de C-Max: een MPV op basis van de Focus. De eerste jaren ging het model ook als Focus C-Max door het leven. Niet alleen wat de techniek betreft, maar ook qua uiterlijk was de eerste C-Max aan de Focus verwant. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2003 presenteerde Ford de C-Max: een MPV op basis van de Focus. De eerste jaren ging het model ook als Focus C-Max door het leven. Niet alleen wat de techniek betreft, maar ook qua uiterlijk was de eerste C-Max aan de Focus verwant.
De tweede generatie
In 2011 werd de eerste generatie uitgerust door de huidige. Wederom deelt de auto zijn technische basis met de Focus, maar neemt hier nu qua uiterlijk wel meer afstand van. Samen met de Focus is het de eerste auto in zijn klasse die Torque Vectoring Control aanbiedt. Voor modeljaar 2015 onderging de auto een tussentijdse facelift, waarbij ook de iets grotere Grand C-Max werd geïntroduceerd.
Hybride
De C-Max is ook leverbaar geweest als Hybrid en Energi, waarbij die laatste een plug-in hybride is. Deze uitvoeringen zijn inmiddels echter al weer uit het aanbod verdwenen. De C-Max lijkt sowieso op z’n eind te lopen, want in de VS is het model sinds 2018 al volledig uit de prijslijsten verdwenen.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.997 cm³ |
Max. vermogen | 110 kW (150 pk) |
Bij | 3.500 tpm |
Max. koppel | 370 Nm |
Bij | 2.000 tpm |
Versnellingen | |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijvenq |
Draaicirkel | 11,2 m |
Vermogensrange | 74 tot 134 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 6AT) |
Carrosserietype | 5-drs. MPV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | april 2015 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Niet meer leverbaar | sinds januari 2019 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 43.745 |
Bijzonderheden | Voor de Grand C-Max is hetzelfde motorengamma beschikbaar als voor de C-Max, hij is alleen wat langer en biedt tot aan 7 zitplaatsen. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 250/50 R17 |
L x B x H | 4.519 x 1.828 x 1.642 mm |
Wielbasis | 2.788 mm |
Massa leeg | 1.519 kg |
Max. aanh. gew. | 1.800 kg |
Inh. bag. ruimte. | 475 l |
Tankinhoud | 60 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,2 l/100km |
CO₂-emissie | 138 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 9,8 s |
Topsnelheid | 202 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng