De geschiedenis van de Fiat Qubo hangt nauw samen met die van besteluitvoering Fiorino. Van de eerste twee generaties Fiat Fiorino, een bestelbusje gebaseerd op compacte hatchbacks als de 127 en later de Uno, verscheen ook een personenuitvoering. Dat model heette Panorama. Deze modellen waren flauw gezegd nog niet veel meer dan een bestelbusje met zijruiten en een achterband in de laadruimte. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De geschiedenis van de Fiat Qubo hangt nauw samen met die van besteluitvoering Fiorino. Van de eerste twee generaties Fiat Fiorino, een bestelbusje gebaseerd op compacte hatchbacks als de 127 en later de Uno, verscheen ook een personenuitvoering. Dat model heette Panorama. Deze modellen waren flauw gezegd nog niet veel meer dan een bestelbusje met zijruiten en een achterband in de laadruimte.
Serieus
In 2008 verscheen de huidige, derde generatie Fiorino. Deze keer pakte men het met de personenversie een stuk serieuzer aan. Onder de naam Qubo kwam de personenversie als model op zich in de markt te staan en de auto was nu een serieuze compacte MPV. De auto biedt plaats aan vijf personen en bagage en is daarmee een soort mini-Doblo. Op enkele markten werd de Qubo nog steeds als Fiorino Panorama verkocht.
Andere merkversies
Aangezien de derde generatie Fiorino was ontwikkeld in samenwerking met de PSA-groep, waren er nu ook Citroën- en Peugeot-versies van de auto. De personenversies daarvan werden verkocht als Citroën Nemo en Peugeot Bipper. De productie van de Citroën en Peugeot stopte in 2017, voor alle versies. De Fiat is nog altijd in productie, maar in Nederland wordt sinds 2016 alleen nog de besteluitvoering Fiorino geleverd.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.368 cm³ |
Max. vermogen | 57 kW (77 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 104 Nm |
Bij | 3.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | schijven/trommels |
Draaicirkel | 10,55 m |
Vermogensrange | 51 tot 70 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT |
Carrosserietype | 5-drs. MPV |
Euro NCAP | 3 sterren |
Marktintroductie | september 2008 |
Laatste facelift | april 2016 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 16.895 |
Bijzonderheden | Een mini-MPV op basis van de Fiat Fiorino. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/65 R15 |
L x B x H | 3.959 x 1.716 x 1.735 mm mm |
Wielbasis | 2.513 mm |
Massa leeg | 1.265 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 330 l |
Tankinhoud | 45 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,9 l/100km |
CO₂-emissie | 161 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 14,7 s |
Topsnelheid | 155 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng